arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

الویری: پیش نویس لایحه بودجه ۹۸ به شورای عالی استان‌ها ارسال شود

رییس شورای عالی استان‌ها گفت که باید پیش نویس لایحه بودجه سالیانه کشور به شورای عالی استان ها ارسال شود و نظرات اعضای این شورا در خصوص بودجه اخذ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای عالی استان‌ها گفت که باید پیش نویس لایحه بودجه سالیانه کشور به شورای عالی استان ها ارسال شود و نظرات اعضای این شورا در خصوص بودجه اخذ شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مرتضی الویری، در یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه تصادف گلستان و درگذشت رییس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وی، گفت‌: آقایان نوربخش و تاج الدین از سرمایه‌های ارزشمند کشور بودند. متاسفانه در حمل و نقل و جاده ها نیروهای ارزشمندی را از دست داده‌ایم.

الویری افزود: در خصوص وظایف شورای عالی استان ها یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث آموزش است که قطعا در توسعه نقش شورای عالی استان‌ها که این آموزش را برعهده دارند جایگاه ویژه‌ای است. در کشور در موضوع آموزش صدا و سیما، وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها وظایفی را برعهده دارند که متاسفانه، سازمان صدا و سیما و وزارت کشور در انجام وظایف خود در حوزه آموزش ، سهل انگاری می‌کنند.

وی ادامه‌ داد: با توجه به این نکته قانونی باید شرایطی فراهم شود تا در تفاهمنامه ای سه جانبه زمینه عملکرد مناسب تر در خصوص آموزش در سطح استان‌ها فراهم شود لذا کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها باید به فوریت ساز و کار تحقق این مهم را فراهم کند.

رییس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اصل ۱۰۱ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در این اصل تاکید شده است که به منظور جلوگیری از تبعیض و تهیه برنامه توسعه استان‌ها، شورای عالی استان‌ها تشکیل شود و برابر بند پنج قانون وظایف و انتخابات شوراها و شهرداری ها سازمان برنامه و بودجه موظف است یک نسخه از لایحه پیش نویس بودجه سالیانه کشور را به شورای عالی استان‌ها ارسال کند و نظرات اعضای این شورا را اخذ کند که متاسفانه پس از گذشت پنج دوره از تشکیل شوراها هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: لازم است فرایند اجرای موضوع ارسال پیش نویس بودجه سالیانه کشور به شورای عالی استان‌ها پیگیری شود. در غیر این صورت برای بودجه سال آینده اگر این مهم محقق نشود قطعا از نظر اداری و حقوقی مشکل ایجاد خواهد داشت.

رییس شورای عالی استان‌ها خطاب به اعضای این شورا، گفت‌: جلسه امروز (پنجشنبه‌) مقرر بود ساعت ۸:۳۰ تشکیل شود، اما متاسفانه با ۲۵ دقیقه تاخیر تشکیل شد. در این شرایط ما فرصت کافی برای بررسی دستور جلسات را نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان