arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

محسن هاشمی: هنوز موضوع صدور حکم حناچی فیصله نیافته است/ امیدواریم هرچه زودتر حکم شهردار تهران صادر شود

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در مورد سرانجام صدور حکم حناچی از سوی وزیر کشور به عنوان شهردار تهران، گفت: هنوز موضوع فیصله نیافته، اما اخبار روز به روز مثبت‌تر می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر حکم حناچی به عنوان شهردار تهران امضاء شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس شورای شهر تهران از عدم امضای حکم حناچی تا این ساعت خبر داد.

محسن هاشمی با حضور در جمع کتابگردان در خانه کتاب با بیان این‌که متاسفانه به خوبی به کتاب‌هایی که وارد بازار می‌شوند، از سوی رسانه‌ها، اهالی هنر و ... خوب پرداخته نمی‌شود، گفت: حضور من به علت دعوت مسجدجامعی برای روز کتابگردی بود و وی آنقدر علاقه‌مند است که ما را هم سر ذوق آورده و علاقه‌مند شده‌ایم.

وی با بیان این‌که هم ابوی و هم بنده در حوزه کتاب و نشر آن دستی داشتیم، اظهار کرد: پدرم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اکثر ناشران ارتباط خوبی داشت و وقت زیادی را در کتابفروشی و کتابخوانی می‌گذاشتند و همیشه دغدغه اقتصاد کتاب را داشتند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که در سال ۶۹ دفتر نشرمان را تاسیس کردیم که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب منتشر شده است، ادامه داد: شهر تنها ساخت‌وساز، آهن، سیمان و ... نیست، بلکه باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کرد و دقت داشته باشید که بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که عمدتا نقدی هزینه می‌شود و باید بگویم که یک هفتم بودجه شهرداری به مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده شده است و شورا نیز بر این موضوع حساس است و در این زمینه طرح‌ها و لوایح اثربخشی داشته است.

هاشمی با بیان این‌که ساختار شهرداری طوری است که عمده هزینه‌ها صرف پرداخت حقوق می‌شود، گفت: درحوزه فرهنگی نیز عمده بودجه را پرداخت حقوق می‌بلعد و اصلا پولی نمی‌ماند که بخواهیم برای کار فرهنگی هزینه کنیم، اما با این حال کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بر روی موضوعات فرهنگی اعم از سینما، تئاتر، ورزش، کتاب و ... فعال هستند.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه زمانی منتشر می‌شود؟ اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سال ۶۰ تا ۹۵ خاطرات خود را نوشته‌اند و هر سال یک جلد که متعلق به یک سال است منتشر می‌شود و امسال سعی داریم خاطرات سال ۷۴ را منتشر کنیم و هنوز ۲۳ سال از خاطرات آیت‌الله باقی مانده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد سرانجام صدور حکم حناچی از سوی وزیر کشور به عنوان شهردار تهران، ادامه داد: هنوز موضوع فیصله نیافته، اما اخبار روز به روز مثبت‌تر می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر حکم حناچی به عنوان شهردار تهران امضاء شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر حکم وی امضاء نشود؟ گفت: ما در مورد اگر‌ها صحبت نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان