arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

عضو سابق مجلس بحرین به اتهام تحریم انتخابات محاکمه می شود

رژیم آل خلیفه که از تحریم گسترده انتخابات فرمایشی از سوی مردم، احزاب و شخصیت های سیاسی به شدت عصبانی شده است، قصد دارد 'علی العشیری' عضو سابق مجلس نمایندگان بحرین را به اتهام تحریم انتخابات نمایشی پارلمان و شهرداری ها محاکمه کند.د 'علی العشیری' عضو سابق مجلس نمایندگان بحرین را به اتهام تحریم انتخابات نمایشی پارلمان و شهرداری ها محاکمه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع معارض بحرینی حاکیست : اولین جلسه رسیدگی به این اتهام قرار است فردا (سه شنبه ) برگزار شود.
مزدوران رژیم بحرین 14 نوامبر(23 آبان ) 'علی العشیری' نماینده سابق پارلمان را به اتهام تحریک شهروندان به تحریم انتخابات بازداشت کردند.
العشیری در صفحه توئیتر خود نوشته بود که من و خانواده ام در انتخابات شرکت نمی کنیم.
رژیم بحرین درحالی شنبه سوم آذر انتخابات مجلس و شهرداری ها را برگزار کرد که آزاد بودن آن به دلیل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان های رقیب و تحریم مخالفان، زیر سوال رفته بود و سازمان های حقوقی بشری از آن به عنوان انتخاباتی فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می شود، نام بردند.
گزارش های منتشره نشان می دهد که شعب رای گیری در تمام طول زمان برگزاری انتخابات بسیار خلوت بود و آمار مشارکت 67 درصدی شهروندان که از سوی 'خالد بن علی آل خلیفه ' وزیر دادگستری اعلام شد به هیچ وجه صحت ندارد.


ادعای وزیر دادگستری رژیم در حالی بیان شد که انتخابات مذکور از سوی شیعیان که 80 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند تحریم شده بود.


جمعیت اسلامی 'الوفاق' بحرین اعلام کرد که به دلیل گسترده بودن تحریم انتخابات فرمایشی از سوی مردم و بر خلاف ادعاهای رژیم آل خلیفه، حداکثر مشارکت در انتخابات نمایشی پارلمان و شهرداری ها بین 28 تا 30 درصد بود.


عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر هم به عنوان دو سازمان حقوق بشری جهانی انتخابات در بحرین را به دلیل دستگیری شمار زیادی از مخالفین و ممانعت از حضور جریان های معارض ، انتخاباتی غیر آزاد اعلام کردند.


بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.


ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.


گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بحرین ، مجلس
نظرات بینندگان