arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

اتهامی جدید علیه فیسبوک مطرح شد / فروش اطلاعات کاربران به شرکت های توسعه دهنده

مدت زیادی از ارائه برخی از نامه ها و اسناد داخلی فسبوک به مقامات پارلمان بریتانیا نمی گذرد و به نظر می رسد به همین سرعت از میان این اسناد، اتهامی جدید علیه فیسبوک به جریان افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدت زیادی از ارائه برخی از نامه ها و اسناد داخلی فسبوک به مقامات پارلمان بریتانیا نمی گذرد و به نظر می رسد به همین سرعت از میان این اسناد، اتهامی جدید علیه فیسبوک به جریان افتاده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محتوای برخی ایمیلهای داخلی کارکنان مورد توجه پارلمان قرار گرفته است. ایمیلهایی که نشان می دهد فیسبوک برخی از اطلاعات مرتبط با مشتریان خود را برای ارائه به شرکت های توسعه دهنده در نظر داشته است.

محتوای این ایمیلها قدیمی است و مربوط به روابط فیسبوک و برخی از توسعه دهندگان قدیمی می شود. اما مشخص نشده که عاقبت این اطلاعات چه شده و آیا فیسبوک در نهایت این اطلاعات را منتشر کرده است یا خیر.

کسب درآمد از داده های کاربران یک چشم انداز دراماتیک از سیاست های طولانی مدت این غول رسانه های اجتماعی است که البته مدیرانش بارها اعلام کرده اند در این موضوع دخالتی نداشته اند.

طی شهادت مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در کنگره در ماه آوریل درخصوص شیوه های مدیریت اطلاعات شرکت و رسوایی کمبریج آنالیتیکا، زاکربرگ گفت: "من نمی توانم در مورد این موضوع صریح تر از این بگویم که ما اطلاعات را به فروش نمی رسانیم. "

فیسبوک در خصوص این پرونده جدید گفت که مکالمات موجود در ایمیل ها مرتبط با سال ها پیش بوده و این شرکت در نهایت تصمیم گرفته که دسترسی به داده های کاربر را متوقف کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که اسناد با شیوه گمراه کننده و بدون زمینه ارائه می شوند.

ستانتینوس پاپامیلتیادیس مدیر سیستم عامل ها و برنامه های توسعه دهندگان فیسبوک نیز در بیانیه ای گفت: "شواهد توسط یک دادگاه کالیفرنیایی مهر و موم شده است، بنابراین ما نمی توانیم هرگونه اتهام دروغین را رد کنیم. اما با صداقت بیان می کنیم که ما با تغییرات پلتفرم خود که در سال 2015 ایجاد کردیم، از به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران یا  دوستانشان با توسعه دهندگان پیشگیری کردیم."

اعتقاد بر این است که اسناد و مدارکی که در اختیار پارلمان بریتانیا قرار دارد، شامل ارتباطات داخلی خصوصی بین مدیران فیسبوک ، در مورد مدل کسب و کار فیسبوک است. آنها همچنین یک ایمیل از یک مهندس ارشد فیسبوک را در اختیار دارند که در اوایل سال 2014 هشدار داده بود برخی از مدیران این شرکت زمینه را برای نفو روسیه در این شرکت تلاش می کنند.

نظرات بینندگان