arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۹۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

آقای وزیر‌کشور! پاسخگو باشید؛ نه ساکت! / فریاد مجلس هشتم بخاطر خلاف گویی کردان و استیضاح او، سکوت مجلس فعلی در برابر اقدامات رحمانی فضلی

وزیر کشور در گفت و گوی دو سال پیش خود در برنامه «بدون تعارف» از بیکاری فرزندانش که اتفاقا فوق لیسانس هم دارند سخن گفت؛ موضوعی که بیانگر این بود او نخواسته از روابطش برای مشغول به کار شدن فرزندانش بهره بگیرد. این اظهارات رحمانی‌فضلی سبب شد تا مدتی جامعه او را همانند خود بداند اما عمر این ادعا کوتاه بود، چرا که چندی قبل خبر رسید که پسر وزیر کشور مشاور وزیر اقتصاد شده است! پس از انتشار این خبر بود که سرها به علامت تاسف تکان خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 بیستم آذر سال 1395 یعنی دو سال پیش بود که «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در برنامه «بدون تعارف» که در بخش خبری 20 و 30 به سوالات مختلفی جواب داد که یکی از آنها بازتاب زیادی در سطح جامعه داشت. وزیر کشور گفت و گوی دو سال پیش خود از بیکاری فرزندانش که اتفاقا فوق لیسانس هم دارند سخن گفت؛ موضوعی که بیانگر این بود او نخواسته از روابطش برای مشغول به کار شدن فرزندانش بهره بگیرد.

در آن برنامه تلویزیونی خبرنگار از رحمانی فضلی می‌پرسد: شما جمله‌ای گفته بودید که درک آن برای خیلی‌ها سخت بود و آن اینکه گفته بودید، من ٣ بیکار فوق لیسانس در منزل دارم، آیا هنوز هم بیکارند؟ پسر هستند یا دختر؟ وزیر کشور در پاسخ به این سؤال می‌گوید: بله، دختر هستند که کار ندارند، پسرم شاغل است.

این اظهارات رحمانی‌فضلی سبب شد تا مدتی جامعه او را همانند خود بداند اما عمر این ادعا کوتاه بود، چرا که چندی قبل خبر رسید که پسر وزیر کشور مشاور وزیر اقتصاد شده است! پس از انتشار این خبر بود که سرها به علامت تاسف تکان خورد.

البته تنها پسر وزیر کشور نبود که در دولت حکم گرفت و سیدسلمان سامانی از نزدیکان رحمانی‌فضلی با سابقه رئیس شورای شهر فاروج به وزارت کشورآمد. از سویی در برخی اخبار، حکم به کارگیری داماد رحمانی فضلی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد آکسفورد مشاهده می شود.

همچنین اخباری هم سال گذشته در ارتباط با به کارگیری برادرهای خانم وزیر کشور در این وزارتخانه منتشر شد؛ موضوعی که اسفند ماه سال گذشته «محمود صادقی» رئیس فراکسیون شفاف ‌سازی و سالم ‌سازی اقتصادی و انضباط مالی آن را به نوعی مطرح کرد و مدعی انتصاب فامیلی شد.البته هر دوطیف اصولگرا و اصلاح‌طلب انتقادات شدیدی به عملکرد وزیر کشور از بی‌ضابطگی در انتخابات استانداران و فرمانداران و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری و انتخاب نیروهای همسو با دولت گرفته تا مسائل مربوط به‌ حوزه آسیب‌های اجتماعی و لغو مراسمات مجوزدار و نیز مسائل مربوط به حوزه امنیت مانند آنچه درحوادث تروریستی اهواز رخ داد. البته تاکنون چندبار طرح استیضاح ایشان به هیات رئیسه مجلس رفته اما عملی نشده است.ازسویی طبیعی است که رحمانی فضلی تمایل به رسانه‌ای شدن این انتصاب‌ها نداشت و تکذیب متداول‌ترین راه بود.

مشرق نوشت: « وزیرکشور درباره انتصاب‌های فامیلی با بیان اینکه برادر همسر من استاد دانشگاه مشهد است و در آنجا تدریس می‌کند، گفت: به دلیل اینکه رشته تحصیلی وی برق و الکترونیک است برای اینکه یک نفر مطمئن جهت نظارت بر روند انتخابات الکترونیکی داشته باشم از ایشان خواهش کردم که کنترل‌های لازم را بر این سیستم داشته باشد.

وی افزود: دیگر برادر همسر من در مشهد و شهرهای دیگر شهردار بوده است و آقای خندان دل ایشان را مامور کرده تا کمک کنند. استخدامی در کار نیست و این‌ها سال‌هاست که استخدام هستند. در وزارت کشور به همکاری و هماهنگی با مجلس نیاز داریم زیرا نهادی حاکمیتی است و در ابعاد و موضوعات مختلف وظیفه دارد.»

تکذیب‌ها

فارغ از این ادعاها وتکذیب‌ها باید به روزی بازگشت که وزیرکشور پس از اعلام بیکاری دخترانش و شاغل بودن پسرش با اعتماد به نفس اعلام کرد:‌ «چندین نفر به من پیشنهاد کردند که حاضریم بچه‌های شما را استخدام کنیم که به آنها گفتم شما اگر حاضرید فرزندان من را استخدام کنید، بروید و فرزندان دیگران استخدام کنید، بیکار زیاد است، من اگر قرار بود از رابطه استفاده کنم که تا الان استخدام می‌شدند.» حالا این سوال مطرح است که هادی رحمانی فضلی با چه سوابق و تجربه‌ای بر کرسی مشاورت وزیر اقتصاد تکیه زده است؟ آیا ایشان درصدد نفی ارتباطات است؟ موضوع زمانی تاسف بار‌تر می‌شود که در ابتدای صدور حکم برای پسر وزیر کشور در سایت وزارت اقتصاد آمد که هادی رحمانی مشاور وزیر اقتصاد شد اما کمی بعد این خبر اصلاح و نوشته شد:«هادی رحمانی فضلی» مشاور وزیر اقتصاد شد! این پنهان‌کاری قابل توجیه نیست.

هر چند وزیر اقتصاد یادآور می‌شود: «ایشان (هادی رحمانی فضلی) در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است؛ بنابراین، باید این گونه گفت، ایشان سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و خودم نیز از توانمندی‌های علمی او آگاهی دارم. دلیل انتخاب رحمانی فضلی به عنوان مشاور وزیر نیز صرفا به‌ دلیل جوان بودن و توانمندی‌هایش بوده تا ارتباط مناسبی با جوانان کشور و به خصوص جوانان اقتصاددان برقرار کند. آشنایی من با ایشان نیز در زمانی بوده که هیچ‌گونه رفاقت و ارتباطی با پدر ایشان نداشته‌ام». آنچه سبب استیضاح مرحوم علی کردان وزیرکشور دولت احمدی‌نژاد شد، ادعای نادرست درباره مدرک تحصیلی‌اش بود.

فریاد در مجلس هشتم؛ سکوت در مجلس دهم

در اذهان بسیاری هست که نمایندگان مجلس هشتم برای برکناری کردان به دلیل خلاف‌گویی چه اظهاراتی داشتند و چه کردند. به عنوان مثال بیژن نوباوه اصولگرا آذرماه 90 گفت:«کردان با وجودی که مدرک فوق دیپلم داشت می‌گفت فوق دکترا دارد، این اظهارات دروغ آشکاری بود که نتوانستیم آن را ندیده بگیریم. به بنده گفتند تندرو، ولی بنده تندرو نیستم. اگر این کار را انجام نمی‌دادم، خود را نامشروع می‌دانستم.» روح ا...حسینیان که او هم مانند نوباوه از معترضان به کذب‌گویی مرحوم کردان بود و خطاب به نمايندگان مجلس با بيان اين‌كه ما امروز در مقابل خون شهدا و خدا صاحبان امانتي هستيم كه امانت را مي‌خواهيم به دست امين بسپاريم، گفت:«‌اگر كوچكترين كوتاهي كنيم، بدانيد كه هيچ كدام ما به عنوان جمع مسئول در مقابل خدا پاسخي نخواهيم داشت.» مشخص نیست چرا اصولگرایان مجلس‌دهم حداقل احساس مسئولیت همفکرانشان در مجلس هشتم را ندارند و در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کنند، البته به طور قطع نمی‌توان اذعان کرد این سکوت ناشی از روابط است اما تداوم آن منجر به ایجاد شبهه و سوال خواهد شد. موضوع تخریب ویلای ساوجبلاغ هم از دیگر مواردی است که رسانه‌ای شده بود اما 26 اردیبهشت عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در واکنش به خبر تخریب ویلای متعلق به وی در ساوجبلاغ گفت:«دروغ است.» چنانکه در خصوص تخریب ویلا اظهارات دادستان البرز از سوی صداوسیمای مرکز البرز هم پخش شد. 6 خرداد هم فارس نوشت که سخنگوی قوه قضائیه گفت:«درباره تخریب ویلایی در کرج موارد اختلافی وجود دارد برخی می‌گویند برای تخلیه ویلا از وسایل موجود اخطاری داده نشده است که این موضوع در حال بررسی است.» اما 7 خرداد مطابق معمول روابط عمومی وزارت کشور بیانه‌ای صادر کرد تا بر عدم مالکیت رحمانی فضلی بر این ویلا تاکید کند. اما همچنان پاسخ شفافی که بتواند موجبات تنویر افکار عموکمی را فراهم آورد، مستدل ارائه نشده است.

یک بام و دوهوای صداوسیما

بی‌تردید پسندیده است که اشکالات و تخلفات مسئولان از صداوسیما یا رسانه‌های عمومی دیگر پخش و منتشر شود. زمانی که صداوسیما مشی خود را بر افشاگری و بازتاب آنچه می‌داند، چرا در این مسیر ساکت است؟ مگر صداوسیما کم درباره جهرمی در جایگاه وزیر ارتباطات، اسحاق جهانگیری درجایگاه معاون اول و دیگر دولتمردان برنامه پخش و به ادعای خودش روشنگری کرده است پس چرا نوبت به وزیرکشور می‌رسد این رسانه سکوت را ترجیح می‌دهد و حتی در بخش ویژه خود از تغییر نام هادی رحمانی فضلی به هادی رحمانی هم سخن نمی‌گوید؟

منبع : آرمان 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناامید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
1
1
باعث تاسف است ایشان در حد استاندارای خراسان شمالی یا فرمانداری شهر خودش در ...است
یک بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
1
چون اونا هم با یکدیگر بده وبستان دارند وهمه شدند نان به نرخ روز خور وبالاخره آقایون هم فرزندان واقوامی دارند که بخواهند آنجا استخدام شوند ویا کارشان گیر باشد .خوب عقل سلیم میگه که نونت رو آجر نکن وبه قولی عمو جون چکار داری به نرخ نون خرتو برون
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
1
پسرشان قبل این مشاور چند تا جا بودند از جمله بیمه آسیا.....
shahab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
1
1
قیاس حرفهای رحمانی فضلی با خبط کردان بی انصافی و قیاس مع الفارق است شمام نباید چون طرف اصولگراست به هر شیوه ای پشتش رو به خاک بمالید اگه اینطوریه که شما میگین پس هیچ ننه قمری نه در این دولت ونه در دولتهای قبل هیچ کدوم از فک وفامیلهای دور و نزدیک رو به پست ومقام نرسونده و فقط و فقط رحمانی فضلی این خبط و خطا رو کرده و علی القاعده باید اعدامش کرد علی برکته الله
نظرات بینندگان