arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

افزایش بی اعتمادی بین کارمندان فیسبوک / آینده ای مبهم و فرهنگ پارانوئیدی

گروهی از کارکنان فیسبوک گزارش داده اند که در حال تجربه حالت سوء ظن نسبت به یکدیگر هستند. به این معنا که حتی می ترسند در مورد شغل خود با یکدگیر تلفنی صحبت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از کارکنان فیسبوک گزارش داده اند که در حال تجربه حالت سوء ظن نسبت به یکدیگر هستند. به این معنا که حتی می ترسند در مورد شغل خود با یکدگیر تلفنی صحبت کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، رشد بی اعتمادی در فیسبوک وارد فازی به شدت نگران کننده شده است. هم کنون بسیاری از افرادی که در فیسبوک کار می کنند تا حدی نسبت به شرایط محل کار خود بی اعتماد شده اند  که حتی می ترسند با یکدیگر صحبت کنند.

شاید عجیب و غریب به نظر برسد اما برخی از کارمندان فیسبوک به فکر افتاده اند که برای فرار از شنود شدن مکالماتشان از موبایل های قدیمی استفاده کنند. نگاهی به شرایط فیسبوک نشان می دهد فضای بی اعتمادی در فیسبوک از دو سال پیش تا کنون رو به افزایش گذاشته است. یعنی درست از زمانی که رسوایی کمبریج آنالیتیکا افشا شد.

اما اخیرا نیز مجلس سنای بریتانیا، بخشی از اسناد داخلی فیسبوک را منتشر کرده که نگاه نادرست فیسبوک به مشارکت و رقابت را نشان می دهد. بر همین اساس نیز این روزها بسیاری از کارکنان فیسبوک نسبت به آینده شغلی خود منفی باف شده اند و حتی با همکاران سابق خود در مورد خروج از فیسبوک مشورت می کنند. افزون بر این بسیاری نیز می ترسند در مورد مسائل محل کار خود صحبت کنند، چرا که نگرانند اطلاعاتشان رصد شود.

شاید به بیان دقیق بتوان گفت که از سال گذشته و رسوایی فیسبوک، کارکنان به 2 گروه تقسیم شده اند: گروه وفادار به رهبری سنتی فیسبوک و گروه دیگری که در حال آماده شدن برای "یک بحران بزرگ اقتصادی"  هستند.

این موضوعات در کنار جو منفی که در فیسبوک به وجود آمده باعث می شود چندان سخت نباشد که پیشبینی کنیم مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک به زودی باید با یک بحران جدی رو به رو شود.

 

نظرات بینندگان