arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

گزارش سازمان عفو بین الملل سهام توییتر را کاهش داد / دید منفی سرمایه گذاران نسبت به آینده غول شبکه های اجتماعی

موسسه پژوهشی«Citron» می گوید پس از انتشار گزارش سازمان عفو بین الملل، توییتر در مسیر منفی قرار می گیرد. گزارشی جنجالی که حکایت از ارسال پیام های منفی و خشونت آمیز برای زنان هر 30 ثانیه یکبار داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسسه پژوهشی«Citron» می گوید پس از انتشار گزارش سازمان عفو بین الملل، توییتر در مسیر منفی قرار می گیرد. گزارشی جنجالی که حکایت از ارسال پیام های منفی و خشونت آمیز برای زنان هر 30 ثانیه یکبار داشت.

 به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اندرو لفت مدیر این موسسه می گوید وی از این پس پیشبینی های مثبت خود را روی بازار سهام توییتر کاهش می دهد.

بر اساس گزارش Citron وضعیت این روزهای توییتر مشابه رسوایی های فیسبوک است که در هفته جاری به علت شیوه های به اشتراک گذاری داده های کاربران تحت فشار قرار دارد.

تحقیقات Citron، به رهبری سرمایه گذار ارشد آن  اندرو لفت نشان می دهد که مبلغان و سرمایه گذاران فعال در توییتر به زودی مجبورند همه حمایت های مالی خود از این شبکه اجتماعی را بازبینی کنند. این گزارش پس از آن منتشر می شود که نتایج تحقیقات سازمان عفو بین الملل در اوایل این هفته نشان داد که زنان هر 30 ثانیه یکبار  پیام های جنسی و توهین آمیز از سوی افراد مختلف در توییتر دریافت می کنند.

لفت در ماه مارس گفت که او از توییتر قطع امید می کند و اکنون این قطع امید با مسائل جنسیتی و نژادی تشدید هم می شود. گزارش سازمان عفو ​​بین الملل حکایت از آن داشت که زنان رنگین پوست حتی بیشتر از زنان سفید پوست  در معرض سوء استفاده در توییتر قرار دارند. براساس این مطالعه، زنان سیاهپوست، آسیایی، لاتین و نژادهای ترکیبی 34 درصد بیشتر از دیگران در معرض توهین هستند. زنان سیاهپوست نیز، به طور خاص، 84 درصد بیشتر از زنان سفید پوست در معرض بی احترامی هستند.

 

ویجایا گید، مدیرکل حقوقی توییتر، در پاسخ به گزارش عفوبین الملل، در بیانیه ای اعلام کرد:

توییتر به طور عمومی متعهد به بهبود سلامت عمومی و باز بودن فضای  مکالمه عمومی در سرویس خود است. سلامت توییتر به این معناست که چگونه ما به بحث و گفتگوهای سالم تر، مکالمات و تفکر انتقادی کمک می کنیم. ما متعهد هستیم که در راستای پیشرفت در این زمینه پاسخگو باشیم.

از سوی دیگر Citron  نوشت: "به عنوان یک گروه سرمایه گذار ما معتقدیم، اگر شما فیسبوک را دوست ندارید، باید کاملا از توییتر متنفر باشید".

سهام توییتر در روز پنجشنبه، 3.64 دلار کاهش داشت و به 29.29 دلار رسید.

نظرات بینندگان