arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۷۴۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

امام جمعه اصفهان: استان ما به اندازه ۱۱ استان مالیات می‌دهد؛ دولت اگر این مالیات می‌خواهد باید برای اصفهان هزینه کند / نمایندگان مستعفی به محل کار خود بازگردند

طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان گفت: نمایندگان باید این دستور را پیگیری کنند تا قدم مثبتی برداشته شود، اما نمایندگان از نظر استعفا نباید دیگر کار را ادامه دهند و مجلس را ضعیف نکنند و در هفته آینده به در محل کار خودشان حاضر شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه اصفهان گفت: نمایندگان باید این دستور را پیگیری کنند تا قدم مثبتی برداشته شود، اما نمایندگان از نظر استعفا نباید دیگر کار را ادامه دهند و مجلس را ضعیف نکنند و در هفته آینده به در محل کار خودشان حاضر شوند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یک درخت کامل نیست، مگر اینکه ثمره پاک و خوب تحویل بشر بدهد، دین کامل نیست مگر اینکه این دین بتواند انسان را از گناه خارج کند و اگر دین توانست انسان را از گناه خارج کند، این دین درست است و ضعیف نیست.

وی به دو مناسبت پیش رو اشاره کرد و افزود: پنجم دی ماه سالگرد تأسیس یگان حفاظت هواپیمایی است؛ بعد از اینکه جنایاتی در مسافرت‌های هوایی انجام شد، امام دستور تأسیس این یگان را دادند تا امنیت مسافران هوایی تأمین شود و مناسبت دیگر روز ثبت احوال است.

امام جمعه اصفهان در ادامه به استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس اشاره و بیان کرد: از استعفای نمایندگان و مسائل مربوط به آب حمایت کردیم چرا که نمایندگان صدای مردم را به دولتمردان رساندند؛ فعالیت‌های خوبی هم شد و رئیس جمهور هم دستوری به آقای جهانگیری داده است که با توجه به اهمیت زاینده‌رود، برای زندگی مردم و همچنین کشاورزی، صنعت و گردشگری پیشنهاد نمایندگان محترم را بررسی و در هیأت دولت مطرح شود.

نمایندگان به محل کار خود بروند

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: نظر ما این است که آقایان نمایندگان باید این دستور را پیگیری کنند تا قدم مثبتی برداشته شود، اما نمایندگان از نظر استعفا نباید دیگر کار را ادامه دهند و مجلس را ضعیف نکنند و در هفته آینده به در محل کار خودشان حاضر شوند تا ان‌شاءالله گام درستی برای این کار برداشته شود.

امام جمعه اصفهان همچنین اظهار داشت: دولت‌مردان بدانند که اصفهان و استان اصفهان به اندازه یازده استان کوچک مالیات می‌دهد، اگر این مالیات‌ها را می‌خواهند باید برای اصفهان هزینه کنند؛ اگر درآمد می‌خواهند باید بگذارند صنایع سر پا باشد و همان‌طور که می‌دانید سال گذشته قسمتی از ذوب‌آهن به خاطر کمی آب مختل ماند.

وی بیان کرد: روز سه شنبه آینده بیست و پنجم برج مسیحی تولد حضرت مسیح (ع) است و این ولادت را که معجزه‌ای جهانی بود، تبریک عرض می‌کنم، چرا که این ولادت بر خلاف طبیعت انجام شد یعنی مادری بدون همسر، فرزندی را به وجود آورد، اما خداوند در قرآن می فرماید: مَثَل عیسی بن مریم مثل آدم است. تعجب نکنید و این جریان یک خداشناسی کامل است.

طباطبایی‌نژاد در ادامه گفت: متأسفانه کسانی که در سطح دنیا ادعای پیروی از این دین را دارند و درحالی که این پیامبر مصداق مهربانی است، ولی بویی از محبت و مهربانی حضرت مسیح را نبرده‌اند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: بدانید عزیزان که ابرقدرتی آمریکا روز به روز رو به افول، اضمحلال و از بین رفتن است و از خداوند می‌خواهیم که ما را از شر این دولت‌ها در امان دارد.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: انسان موجودی است که در سختی‌ها رشد می‌کند و اگر بخواهد قوی باشد، باید در میدان نبرد باشد، باید دشمنی داشته باشد تا مشخص شود چه کسی به خدا و قیامت اعتقاد دارد و چه کسی ندارد؟

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به شعری عربی تصریح کرد: کسی که طلب مقام بالا را می‌کند، باید شب زنده‌دار باشد و اگر عزت می‌خواهیم باید شب زنده‌دار باشیم؛ کسی که مروارید می‌خواهد، باید غواصی کند و ریسک کند تا بتواند آن را به دست بیاورد.

طباطبائی‌نژاد مطرح کرد: دل باید به یاد خدا باشد و یکی از چیزهایی که انسان را به شیطان نزدیک می‌کند غافل شدن از یاد خداست؛ باید انسان مدام در حال ذکر خداوند باشند، آن هم نه زبانی بلکه قلبی، یعنی هنگامی که می‌گوییم لا اله الا الله به دلمان بفهمانیم که خدایی غیر از او نیست، نه اینکه تنها به زبانمان جاری کنیم.

امام جمعه اصفهان در پایان گفت: در روز قیامت انسان‌هایی که فریب شیطان را خورده‌اند، می‌گویند ای کاش به اندازه مشرق تا مغرب بین ما فاصله بود، اما چه فایده که دیگر حسرت جایی ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۵
رحمان
|
Germany
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
1
0
شما لطف کنید پول نفتی که در قالب بودجه طی این چند دهه گرفتین و استانتون رو توسعه دادین برگردونین ، چشم ، دولت هم طبق مالیات بودجه رو تقسیم میکنه . دلیل محروم ماندن اون یازده استان رو هم مطالعه بفرمایین .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
خب همه امکانات و طرحهای بزرگ مثل خودروسازی و ذوب آهن و .... رو بردین تو تهران و اصفهان و... بعد سر مردم منت میذارین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
خدا‌را‌شکر‌پس‌وضع‌شما‌ها‌خوبه‌‌.
سبزواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
اگه بنا بر گفته ایشون استان اصفهان به اندازه ۱۱ استان کوچک مالیات میدن به نسبت بسیار بیشتر از آن از اقتصاد کشور سهم میبره ولی سایر استانها که مزیت نسبی بیشتری داشته اند سرمایه گذاری دولتی صورت نگرفته است بعنوان مثال دو استان چهار محال و لرستان که نیمی از روان آب کشور را تامین میکن بعلت عدم سرمایه گذاری کلان دولت سهم چندانی ندارن چرا که صنایع آب بر بزرگی همچون ذوب آهن و فولاد به اشتباه در مناطق کم آب ایجاد شدن و در حال حاض نیز رونق یک استان به قیمت ویرانی چندین استان کاری اشتباست و تا دیر نشده بایستی با جابجایی تدریجی صنایع آب بر و اصلاح الگوی کشت در کشاورزی این مشکل را تا حدودی رفع کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
البته که باید اندازه ۱۱ استان مالیات بدید. وقتی اندازه ۲۰ استان کارخانه و صنایع و تولیدی و هر چه که هست در انحصار اصفهان باشد، و جمعیت هم اندازه ۱۰ استان، تازه معلوم نیست آیا مالیات را درست میدهید یا نه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
1
به امام جمعه عزیز سلام خوزستان رو برسونید و بگید خوزستان بیش از 70 درصد بودجه مملکت رو تامین می‌کند اگر نفت و گاز می‌خواهد باید باید برای خوزستان هزینه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
استان اصفهان به اندازه چند استان منابع ملی را بلعیده که ادعا دارد؟ بحث ها را منطقه ای و قومیتی کردن خطرناک است
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
امام جمعه اصفهان: دولت‌مردان بدانند که اصفهان و استان اصفهان به اندازه یازده استان کوچک مالیات می‌دهد، اگر این مالیات‌ها را می‌خواهند باید برای اصفهان هزینه کنند؛» چرا امام جمعه محترم اصفهان توجه نمیکنن که صنایع بزرگ اصفهان چقدر گاز و نفت خام مصرف میکنن و همه اینا از خوزستان میاد؟ چرا توجه نکردن که اینهمه صنایع بزرگ مثل ذوب آهن و فولاد مبارکه و صنایع دفاع و غیره از پول نفت ساخته شده و نیروی انسانی ماهر از تمام کشور اومدن اصفهان. ایشون فکر نمیکنن که اینهمه سرمایه پول کل ملت ایرانه که تو اصفهان هزینه شده؟! چرا بجای نگاه ملی دارن نگاه بخشی و استانی رو رواج میدن؟ اینه معنی دفاع از منافع ملی؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
اگر به اندازه 11 استان مالیات میدهید در عوض به اتدازه 22 استان بودجه مملکت رو میبلعید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
اون موقعي كه مجوز تموم كارخونه ها را در تهرون بنام استان شما ثبت مي كردند، چرا صداي عدالتخواهي شما به گوش نرسيد؟! حالا دارين از پرداخت ماليات توليد وارزش افزوده ناله مي كنين؟ درصد بيكاري استان هاي ديگه رو مطالعه كنيد؟ همه ي اين مسايل از توزيع ناعادلانه كارخانجات خصولتي و غير خصولتي با مركزيت چند استان مثل اصفهان نشات مي گيرد. والله خير الحاكمين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
مثلا پاایشگاه فولاد و پنروشیمی و ذوب اهن مال شماست یا مال ملت اگر اینها مالیات می دهند یعنی شما مردم اصفهان مالیات می دهید .ثانیا مگر شما تنها مالیات می دهید وبقیه ملت مالیات نمی دهند بقیه استانها هم می توانند این شکلی عمل کنند واین خشت کجی است که به دست شما ونمایندگان اصفهان گذاشته می شود واگر این دیوار کج بره تا ثریا کج می رود. ثالثا کشوری که اب نداره چرا باید از جایی دیگر با پول بیت المال برای زاینده رود ابکشی کنند که شما خوشتان میاد در زاینده رود اب باشه. برنج نکارید واز کشت محصولات پر اب خود داری کنید ما باید به شدت در اب صرفه جویی کنیم نه دنبال ابکشی از جایی به جای دیگر باشیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
اگر چنين هست پس پول نفت خوزستان را كه در كل كشور و از جمله اصفهان هزينه شده را به خوزستانى ها برگردانيد !؟!؟ واقعا آدم شرم مى كند كه چه مى گويند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
حاج آقا نصف پول ممملکت رو هم نفت و گاز و کشاورزی و پتروشیمی خوزستان می دهد.
دز ضمن حاج آقا همه صنایع بزرگ و رو جمع کردین پیش خودتون خب معلومه که مالیتتون زیاد میشه.
صنایع رو بدید استانهای دیگر اونا هم بیشتر مالیات میدن.
همین صنایع فولاد و آهن اصفهانه که همه استانتون رو دچار کم آبی کرده
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
1
در مقابل به تنهایی از 30 تا استان بیشتر بودجه می گیرد. بعد از تهران بیشترین بودجه متعلق به اصفهان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
پایان نمایش استعفا بازی!!
بچه ها! بازی بعدی استیضاح بازی
ازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
به این میگن عدالت تمام کارخانجات مهم رو بردند اصفهان معلومه این همه مالیات از حقوق معلمها نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
استان شما اندازه تمام کشور هم امکانات و صنایع گرفته و رانتخوار ترین استان ایران است
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
1
خدمت ایشان بفرمایید
خوزستان نفت و درامد ناخالص ملی ایران را می دهد
بوشهر گاز و سوخت ایران را تامین میکند
فارس که کم ابی شدید روبروست گندم ایران را تامین میکند

آنوقت دولت برای اصفهان هزینه کند
انهم بابت مالیات که یک امر قانونی ست

عجبا
نظرات بینندگان