arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

فیسبوک پر ریسک ترین عضو سیلیکون است؟ / موقعیت متزلزل مدیران غول فناوری در سال 2018

وضعیت فیسبوک طی سال جاری میلادی به معنای واقعی کلمه بحرانی بود و به نظر می رسد این شرایط باعث شده فیسبوک پرریسک ترین غول فناوری سال در بازار سهام لقب بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وضعیت فیسبوک طی سال جاری میلادی به معنای واقعی کلمه بحرانی بود و به نظر می رسد این شرایط باعث شده فیسبوک پرریسک ترین غول فناوری سال در بازار سهام لقب بگیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی از تحلیلگران دنیای فناوری معتقدند فیسبوک  "بزرگترین نگرانی" میان سهامداران" FAANG" است. سهام FAANG مخفف و شامل غولهای فناوری سیلیکون ولی مثل فیسبوک، آمازون، اپل،نتفلیکس آلفابت و گوگل است.

ری وانگ، تحلیلگر اصلی و بنیانگذار شرکت تحقیقاتی Constellation Based Silicon Valley، در این خصوص می گوید: فیسبوک در حوزه اعتماد عمومی به شدت ضعیف است و در سطحی پایین توقف کرده است.

وانگ ادامه داد: "با توجه به مشکلات این غول شبکه های اجتماعی،" اگر انتظار تغییر خاصی را داریم باید منتظر تغییر نوع مدیریت"همراه با تقویت تلاش ها برای حل نگرانی های مرتبط با حریم خصوصی و امنیت سایبری باشیم.

وانگ در مورد اپل، نیز گفت که اپل شرکتی است که اخیرا با "پیچیدگی قیمتها" رو به رو شده اما  چشم انداز بلندمدت خوبی دارد. به اعتقاد برخی از کارشناسان بسیاری از مشکلات فیس بوک در مورد مدیر بخش امنیتی این شرکت یعنی شریل سندبرگ،  است که متاسفانه در خصوص رسوایی ها و جنجالهای اخیر این شرکت واکنش مناسبی نشان نداده و حتی پنهانکاری کرده است.

اوج رسوایی های فیسبوک به گزارش نیویورک تایمز در خصوص این شرکت باز می گردد که باعث شد سهام این شپرکت به شدت افت کند.

به گفته وانگ تنها راه خروج فیسبوک از این مشکلات انجام برخی تغییرات در بخش رهبری و مدیریت فیسبوک و البته افزایش امنیت سایبری شرکت است.

با همه این ها، فیسبوک تنها شرکتی نیست که با مشکل رو به رو است و اپل نیز افزون بر حوزه قیمت گذاری در حوزه تجارت با چین مشکل دارد. مشکلی که می تواند بعدها در استراتژی های کلان این شرکت نیز تاثیر گذار باشد.

 

 

نظرات بینندگان