arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۹۳۲
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۷
پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در گفت و گو با «انتخاب»:

در مورد بودجه موسسات فرهنگی خاص، برگزاری رفراندوم چاره کار است / مردم از پولی که این موسسات می گیرند، راضی نیستند / برخی از این موسسه ها اصلا اثرگذار هم نیستند / تلاش می‌کنیم بودجه این موسسه های نظارت ناپذیر اگر به صفر نمی رسد، دست کم کاهش یابد

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید درباره بودجه موسسات خاص فرهنگی می گوید: شاید بتوان گفت برخی از موسسات فرهنگی علاوه بر اینکه اثر گذار نبوده اند، حتی می توانم بگویم گاهی آنها با حاد شدن مشکلات فرهنگی مطالبه گر هم می شوند که چرا وضعیت فرهنگی کشور به این شکل است. یعنی علاوه براینکه بودجه دریافت می کنند منتقد هم هستند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی نهادهای خاص فرهنگی اثرگذار نبوده اند؛ هم بودجه می گیرند هم منتقد هستند / مردم از بودجه این نهادها رضایت ندارند / رفراندوم در این موضوعات چاره‌ساز است اما اگر کسی از این اصل قانون اساسی حرف بزند، به او تهمت ضد انقلاب بودن می زنند

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید درباره بودجه موسسات خاص فرهنگی می گوید: شاید بتوان گفت برخی از نهادهای فرهنگی علاوه بر اینکه اثر گذار نبوده اند، حتی می توانم بگویم گاهی آنها با حاد شدن مشکلات فرهنگی مطالبه گر هم می شوند که چرا وضعیت فرهنگی کشور به این شکل است. یعنی علاوه براینکه بودجه دریافت می کنند منتقد هم هستند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند.

پارسایی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، درباره مباحث پیرامون بودجه موسسات فرهنگی خاص اظهار داشت: موضوع بودجه های موسسه های فرهنگی سال گذشته هم مطرح بود، در واقع نهادهایی که به عناوین مختلف بودجه دریافت می کنند همواره مورد بحث و نقد قرار داشته اند.

او افزود: قرار بود این نوع بودجه ها زیر نظر وزارت فرهنگ باشد تا بتوان روی آنها نظارت داشت؛ یعنی خارج از اینکه پرداخت این بودجه ها چه میزان اهمیت دارد، موضوع اصلی نحوه نظارت بر هزینه کرد این بودجه هاست. تا جایی که به خاطر دارم سال گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس مقرر کرد که این بودجه ها تحت نظارت قرار بگیرند؛ درست مانند بقیه بودجه های کشور که نهاد های مربوط به انها پاسخ گو هستند.

نماینده شیراز در مجلس ادامه داد: در واقع اولین نکته ای که در موضوع بودجه های نهادهای فرهنگی اهمیت دارد، این است که این بودجه ها بدون استثنا قائل شدن برای هیچ یک از آنها، مورد نظارت قرار بگیرند.

تلاش می‌کنیم بودجه موسسه های نظارت ناپذیر اگر به صفر نمی رسد، دست کم کاهش یابد

او افزود: امسال به علت تحریم و شرایط پیش امده اقتصادی ، طبیعتا انتظار افزایش مالیات هم سخت است، بودجه ها قطعا مدیریت بهتری خواهند داشت و سعی بر این داریم بودجه های موسسه های که نظارت ناپذیر هستند، کاهش یابد.

پارسایی ادامه داد: کاهش بودجه ی موسسات نظارت ناپذیر اثری روی زندگی مردم نخواهد داشت و بهتر است بدون تعصب و سیاسی کاری این بودجه ها اگر به صفر نمی رسند، دست کم کاهش یابند. درواقع موسساتی که پاسخگو نیستند نیازی به دریافت بودجه هم ندارند و دولت باید این موضوع را مورد توجه قرار بدهد.

برخی موسسات خاص فرهنگی اثرگذار نبوده اند؛ هم بودجه می گیرند هم منتقد هستند

این نماینده اصلاح طلب همچنین درباره بودجه موسسات خاص فرهنگی گفت: شاید بتوان گفت برخی از موسسات فرهنگی علاوه بر اینکه اثر گذار نبوده اند، حتی می توانم بگویم گاهی آنها با حاد شدن مشکلات فرهنگی مطالبه گر هم می شوند که چرا وضعیت فرهنگی کشور به این شکل است. یعنی علاوه براینکه بودجه دریافت می کنند منتقد هم هستند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند.

رفراندوم چاره ساز است اما اگر کسی از این اصل قانون اساسی حرف بزند، به او تهمت ضد انقلاب بودن می زنند

او همچنین با اشاره به عدم رضایت مردم از تخصیص بودجه به برخی از موسسات فرهنگی گفت: درباره بحث رفراندوم، بارها گفته ام که این اصل معطل شده قانون لازم الاجراست. در واقع اصل 59 قانون اساسی، انقدر معطل مانده که برای قانون گذار و مجری و مردم نا آشنا شده است.

او ادامه داد: نه فقط در این موضوع بلکه در بسیاری از موضوعات لاینحل دیگر، رفراندوم چاره کار است چراکه در نهایت چوب بسیاری از مشکلات را مردم می خورند. نتیجه تصمیمات ما برای مردم ملموس است در نهایت هم آنها باید قضاوت کنند و نظر بدهند. اما به جایی رسیدیم که اگر کسی از اصل 59 قانون اساسی یعنی رفراندوم سخن بگوید به او تهمت ضد انقلاب بودن می زنند و برخی نظر مردم را برنمی تابند.

مردم از بودجه موسسات خاص فرهنگی رضایت ندارند

او همچنین درباره بحث بودجه موسسات خاص فرهنگی تاکید کرد: براساس رابطه ای که با مردم و فضای مجازی دارم می توانم بگویم مردم اصلا از این بودجه ها رضایت ندارند. درحال حاضر افراد و جوانان زیادی زیر خط فقر هستند برهمین اساس هم مردم ترجیح می دهند در این مسائل منافع ملی و منافع عموم در نظر گرفته شود و نه منافع شخصی و گروهی و جناحی.

او اظهار داشت: اکثریت مردم با این نحوه مدیریت در مسائل مختلف انتقاد دارند و این انتقاد هم به جا است.

پارسایی همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس زاهدان گفت: درحال حاضر یکی از خطراتی که جامعه را تهدید می کند بی تدبیری است. چند روز گذشته چند تن از دانش اموزان ما به علت نبود بودجه و سو تدبیری در آتش سوختند. منطق انصاف و عقل و شرع حکم می کند اگر بودجه ای وجود دارد در آن مسیر ها هزینه شود. بهتراست بودجه ها به سمتی برود که مدارس ایمن شود و نیاز است اگر به فکر مردم هستیم و ادعای مردمی بودن داریم، و می گوییم انقلاب ما مختص به مستضعفین است باید حداقل جان فرزندان این سرزمین را حفظ کنیم.

حتی با پول خود دانشجویان دانشگاه آزاد هم برایشان امکانات تامین نمی کنند

او همچنین با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه به خودی خود منبع درامد است و اصلا نیازی به بودجه دولت ندارد. این دانشجو ها بودند که دانشگاه ازاد را حفظ کردند و به این نقطه رساندند اما در حال حاضر از پول خودشان هم برایشان امکانات تامین نمی شود. رئیس دانشگاه چندین سمت دارد به همین دلیل طبیعی است که به اداره دانشگاه نرسد و از پس ان برنیاید. با توجه به درامد دانشگاه آزاد که تا به حال چندین هزار میلیارد بوده است وجود مشکلات این چنینی توجیهی ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۳۵
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
6
45
جرات دارید کم کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
کسی که خوابه رو میشه با یه تلنگر بیدار کرد امان از وقتی که یه عده قدرتمند خودشونو بزنن به خواب؛ مگه با سیلی بیدار شن
اردل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
افرین به مرد همیشه در صحنه واقعا اگر دو تا نماینده مثل ایشون بودن همه مشکلات برطرف می شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
7
62
فقط رفراندوم را دنبال کنید و دیگر هیچ .
مردم اکثرا از گوشت خوک هم حرامتر میدانند این پولهای به یغما رفته را که ۴۰ ساله بی حساب و کتاب دولت و مجلس معلوم نیست چه کسانی میخورند و میبرند را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
دو امر مطرح است یکی رفراندوم که اگر برای هر امری رفراندوم می خواهیم دیگر مجلس چه معنایی دارد و دولت چه کاره است؟

امر دوم درباره بودجه های نهاد های خاص است به نظرم بهتر است درباره همه بودجه ها رفراندوم بگذاریم ، از کمک به خبرگزاری ها ، دفتر رئیس جمهور ، و...
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
8
44
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
15
46
خدا از تو راضي باشد پارسايي
تنها نماينده واقعي مردم در بين آن حدود سيصد نفر تو هستي
خل و چل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
10
53
احسن خواسته ما مردم هم اینست . بودجه بدون نظارت به موسساتی که تصمیماتشان جناهی و کاملا ضد خواسته مردم است ممنوع
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
9
48
عالی ولی مردم از نماینده عمل می خواهند ونه حرف. یک سال بودجه موسسات فرهنگی اختصاص دهند به وسایل گرمایشی مدارس تا بچه ها نسوزند .این بالاترین کار فرهنگی. افرین به نماینده شیراز. عارف یاد بگیر
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
بودجه یکسال اینها ۱۶۰۰ میلیارد تومانه در صورتیکه کل ۱۲۸۰۰۰ کلاس ناایمن طبق نظر وزیر اموزش کل کشور فقط لنگ مبلغ حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومنه یعنی یک هشتم بودجه یکسال انها را بدهند به اموزش و پرورش کل کلاسهای کشور ایمن میگردد و پرونده کودک سوزان در کشور بسته میگردد
مبشری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
76
13
اگر اندک اثری از فرهنگ وارزشها باقی مانده به برکت همان موسسات ونهادهای فرهنگی وعلمی است که چون مانع ولنگاری ولودگی امثال این آقا شدده خار در چشمشان است.
چرا از هزینه هاو حقوق ومزایای وامتیازات خود نمایندگان نمی گوید؟!!!!!!!!!°°°
پاسخ ها
ف
| United States |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
شايد شما هم از انجا سهم ميبري برادر
كدام اثر ، كدام بركت ، بدان خدايي هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
منظورش كدوم موسسه هست؟
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
4
41
اینها حیف و میل بیت المالی است که اینچنین سخت بدست میاید . یک دره هم اثر ندارد در تبلیغ اسلام . اگر اسلام اسلام باشد تبلیغ لازم نیست مردم سراسیمه بطرفش هجوم میاورند . و اگر اینان ( مسئولان این موسسات ) واقعا مؤمن باشند با این وضع جامعه یک ریال هم نمیگیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
44
18
هرساله وقتی زمان بودجه میرسه خبرگزاری های اصلاح طلب روی بودجه چندتا نهاد فرهنگی که کل بودجشون به زور یکی دو درصد کل هزینه های سالانه میشه مانور میدن. دلیل این مانور هم چیزی نیست جز اینکه ملت از زوم کردن روی دخل و خرج های دولتی-بروکراسی کند و سنتی اداری که سالانه هزاران میلیارد رو هدر میده - ده ها همایش بی دستاورد که هرروز در ده ها نقطه کشور برگزار میشه- این همه حقوق به برخی پزشکان - اسراف های مالی در حوزه درمان و سلامت - اتلاف هزینه ها تو استانداری ها و فرمانداری ها که عمدتا کارکرد چندانی ندارند و روی پروژه های اصلی و اولویت دارتر سرمایه گذاری نمیکنن و ده ها مورد دیگه غافل بشن.
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
آقا یا خانم ناشناس ممنون از نظرت. بدون احساسات واقعیت را گفتید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
شیر مادرت حلالت اینقدر فهمیده ای
Masood
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
بحث عمده روی همین یکی دو درصد هستش که برای شما خیلی خورد میزنه ناشناس عزیز . با یک حساب سر انگشتی متوجه میشید همین یکی دو درصد چیزی معادل ۱۸هزار یا ۳۶هزار میلیارد تومانه که میشه بودجه عمرانی یکسال مملکت
عادل
| United Kingdom |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
برخی نهادهای خاص به اسم کار فرهنگی و پژوهشی ، هزاران میلیارد تومان از بودجه کشور را سالانه می بلعند و.کمترین خروجی مثبت دارند. اصول گرایان.با جار و.جنجال ، مطالبه گری به حق مردم را در مورد این نهادهای غیر پاسخگو.با بودجه های هزاران میلیاردی را ، داد و قال اصلاح طلبان می دانند. اگر شما فکر می کنید که این فقط سروصدای اصلاح طلبان هست، چرا از شفافیت می‌ترسید ؟چرا از برگزاری رفراندوم در این باره.هراس دارید ، غیر از این است که.می دانید در اقلیت محض هستید و سخنان خود .را به زور بر اکثریت نه تنها تحمیل که به اجرا هم می گذارید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
5
38
پولی که بدون رضایت مردم هزینه بشه،درهیچ کاری اثرگذار نیست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
5
27
چرا خود سایت انتخاب برای این موضوع نظرسنجی برگزار نمی کند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
25
11
اگه قراره برای این موارد رفراندوم برگزار بشه که لطف کنید استعفا بدید بشینید خونه و هزینه برای کشور هم نداشته باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
5
32
حداقل برای فقط یک سال این پول ها ر برای ساختن مدارس در کل کشور هزینه کنید، تو رو خدا
هر چند میدونم محاله اما آرزو بر جوانان عیب نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
3
33
لطفا بودجه مجلس و ریخت پاش آن را هم به رفراندوم بذارید.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
4
33
یکی از این هزاران نهاد که بدون کار پول میگیرن مجلسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
ایا می دانید برا امر نظارت بر انتخابات قراره چند هزار میلیارد در اختیار شورای نگهبان قرار بگیره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
3
22
بیایید جلوی حیف و میل را از خودتان و اینهمه موسسه و بنیاد بی ارزش و بی اثر را چاق نکنید..
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
2
20
جهت اگاهی مردم بهتر است ایشان مبلغ بودجه واسامی موسسات فرهنگی دریافت کننده را اعلام نمایند وبیخود موجب تشویش اذهان در جامعه نشوند درضمن نمایندگان مجلس بودجه تخصیص یافته به مجلس و حقوقها وامتیازات دریافتی خود را نیز بصورت شفاف اعلام نمایند تا مردم بهتر بتوانند قضاوت نمایند.
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
8
15
آقای پارسایی لطفا دست از عوام فریبی بردارید. چرا چیزی (رفراندوم)را پیشنهاد می دهید که هیچگاه قابل اجرا نیست. پس مردم نمایندگان مجلس را برای چه انتخاب کرده اند؟ راهکاری دهید که بتوان بر عملکرد این مراکز و موسسات نظارت شود. این موسسات (که لطفا نام آنها را ببرید) برخی از آنها وجودشان لازم است. و گرنه اگر به رفراندوم باشد، باید در مورد خودتان و نظر مردم شیراز در مورد شما رفراندم برگزار کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
1
27
بودجه مملکت بین خودتون تقسیم کردید ملت نون ندارن بخورن. از این مودبانه تر نمیشد به شما....گفت.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
6
16
حرف از رفراندوم برای یه عده شده مغازه برای جمع کردن رای. یکی نیست بگه پس تو چی کاره ای؟ مگه نماینده مردم نیستی؟ مردم تهران تو رو انتخاب کردن که ناسلامتی تصمیم بگیری. پس اگر مردی به جای حرف زدن خودتون بودجه رو اصلاح کنید اگر فکر می کنید این کار درسته و نظر مردم هم همینه، اگر هم نمی توانید پس خواهشن ساکت بمانید(خیلی تلاش کردم مودبانه بگم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
صحبت شما متین ولی ایشون نماینده شیراز هستن و هدفشان رای گرفتن از مردم شیراز است.
همام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
2
14
بازهم در آستانه فرا رسیدن انتخابات مجلس هستیم و نمایندگان حرف می زنند. در سه سال اندی گذشته کجا بودید؟ چرا در پایان سال اینرا مطرح می کنید؟ نمی تواننستید در اوایل یا اواسط یکی از این سه سال و نیم گذشته این موضوع را مطرح کنید و مصوبه ای داشته باشید که حالا نخواهید اینقدر به خودتان فشار بیاورید و آخر الامر برسید به " رفراندوم" ؟ یعنی این تمام توانمندی اندیشه شماست؟
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
2
12
در این شرایط بسیار پیچیده کشور تاراج در اردبیل شروع شده است استاندار استان اردبیل فقط از افراد بی کفایت در مدیریت استفاده میکند تا استان را زیر و رو کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
7
11
مسخره بازی است مجلس!

وزن و اهمیت موضوعات مورد بحث مجلس چقدر است؟
کل بودجه این موسسات به اندازه اختلاس یا پولشویی 2-3 هزار میلیاردی است؟

بودجه کل چقدر است.؟
چرا مردم رو هر سال سر این موضوعات بی اهمیت بازی میدید؟
ارزش قانون اصلاح مدیریت شهری یا تولید خودرو استاندارد یا جاده صاف، چقدره؟ و این موضوعات مطروحه شما!
اینها، نون به نرخ روز میخورند. اشتباه نکنید، اینها هوچی گر رسانه ها هستند و نه نماینده
امیر
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
سیستم باید اصلاح بشه و گرنه با یه گل بهار نمیشه " گیریم یه رفراندوم هم کردید و بودجه اونا قطع شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
بنده دولت را مقصر می دانم چرا که بودجه را دولت پیشنهاد می دهد جسارت اصلاح بودجه ندارد استعفا دهد و الا با این وضع بودجه را به مجلس می دهد و می فرماید شفاف سازی باید بشود مردم چه نقشی می تواند داشته باشد وقتی خود دولت شهامت و جسارت ندارد اگر واقعا بودجه فرهنگی اشکال دارد مقصر اولیه خود دولت است که پیشنهاد می دهد اقای نوبخت برای حفظ پست این ارقام می نویسد و می فرماید نمایندگان اصلاح کنند برادر خودت نباید بی خیال باشی
علی
|
United States
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
2
من بعنوان یک شهروند ایرانی بسهم خودم این بودجه هارا حرام میدانم در کشوری که دانش آموزان مدارسش هرسال قربانی نداشتن بودجه میشوند وبرای هر حادثه کوچکی کاسه گدایی از مردم دست میگیرند بودجه کلان این موسسات چه توجیهی دارد؟کسانیکه این بودجه را تخصیص میدهند وآنها که تصویب میکنند در ریخته شدن خون فرزندان این ملت شریکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
1
شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا هرساله در هنگام لایحه بودجه، مسئله بودجه نهادهای فرهنگی خاص و بخصوص زیر نظر آیت الله مصباح یزدی ، بزگنمایی میشود و بعنوان کاهش هزینه دولت روی آن مانور داده میشود با آنکه نسبت به تشریفات زائد و حیف و میلهای دولت و مجلس و شرکتهای وابسته، اصلا عددی نیست ؟
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
بجای اتهام وتوهین واقعیت ساختار حاکمیت مملکت را در نظر بگیرید
ایا واقعا نمایندگان مجلس منتخب مردمند یا منتخب شورای نگهبان
طبق قانون هر دستگاهی که از بودجه مملکت پول میگیرد باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد
در حال حاضر چند ده موسسه .نهاد وجامعه از بودجه مبالغ چند ده هزار میلیاردی میگیرند ونه تنها پاسخگو نیستند که این بود جه کجا ودر چه راهی خرج شده بلکه مدعی مظلوم واقع شدن با این همه اقدامات غیر قابل ارا ذکد ومشاشاهستند
ایام بکام
نظرات بینندگان