arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

امام جمعه قم: متدینین از شرایط خیابان‌های قم رنج می‌برند؛ علاوه بر عفت و حجاب، تمام بخش‌ها باید متناسب با انقلاب رفتار کنند / باید منویات رهبری در تمام مجالس و محافل مطرح شود

امام جمعه قم گفت: در روز ۱۹ دی ماه یک واقعه تاریخی برای مردم قم رقم خورد و در این روز برای چندمین بار توفیق زیارت مقام معظم رهبری نصیب مردم قم شد. حسینی بوشهری با بیان اینکه باید منویات ایشان در تمام مجالس و محافل مطرح شود، تاکید کرد: متاسفانه این روزها شرایطی در خیابان‌های قم وجود دارد که متدینین از این شرایط رنج می‌برند، علاوه بر عفت و حجاب بازار ما تمام بخش های ما باید متناسب با انقلاب رفتار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز ۱۹ دی ماه گفت: مسئولان خوی طاغوتی و اشرافی گری به خود نگیرند، همچنین از خشم دشمنان نهراسیده و از بلندپروازی‌های جوانان نترسند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با بیان روایتی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: طبق این روایت هر کسی تقوا داشته باشد، خداوند متعال او را از غم و اندوه و تنگناها نجات می‌دهد.

او با اشاره به معیارهای امر به معروف و نهی از منکر افزود: معروفی بالاتر از عدالت اجتماعی در جامعه وجود نداشته و هر امری که ضد عدالت اجتماعی باشد، مصداق بارز منکر در جامعه است.

امام جمعه قم گفت: یک مدیر در نظام اسلامی نباید بین نزدیکان خود و سایر آحاد جامعه تبعیض قائل شود، همچنین بین نیازمندان و بی نیازان نباید تفاوتی در نگاه مسئولان وجود داشته باشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مدیران و مسئولان نباید به جرم نژاد و رنگ پوست کسی را در جامعه تحقیر کرده و در حق آنان تبعیض روا دارند، قبل از ظهور اسلام تبعیض نژادی بالایی در جامعه اسلامی حاکم بود که پس از ظهور اسلام و در سیره پیامبر(ع) و حضرت علی(ع) تبعیض نژادی رد شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: خداوند انسان‌ها را در حقوق مساوی آفریده و رابطه بین والی و رعیت همچون رابطه پدر و پسر است، این در حالی است که در آمریکا که همه را به رعایت حقوق بشر فرامی‌خواند، سیاهپوستان در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند.

او عنوان کرد: حکمران باید برای رعیت چیزی را بخواهد که برای خود می‌خواهد، همچنین حاکم و والی اسلامی باید حتی در نگاه هم تساوی را رعایت کند که این سفارش اسلام مهربانی و محبت را در جامعه افزایش می‌دهد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: نباید فرودستان جامعه از عدالت زمامداران مایوس شده و فرودستان نسبت به زمامداران طمع کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه‌های دوم نماز جمعه میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و سایر مناسبت‌ها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: حضرت زینب(س) تحت عنایت پیامبر اکرم(ص)، امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) رشد کرد و در شجاعت، فصاحت و بلاغت شبیه ترین فرد به پدر خود امیرالمومنین(ع) بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد: حضرت زینب(س) الگوی عفاف، ایثار، صبر و استقامت برای زنان ما بوده و پرستاران ما بایداین بانوی بزرگوار را در ایثار و گذشت الگو قرار دهند.

او ابراز کرد: در روز ۱۹ دی ماه یک واقعه تاریخی برای مردم قم رقم خورد و در این روز برای چندمین بار توفیق زیارت مقام معظم رهبری نصیب مردم قم شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید منویات ایشان در تمام مجالس و محافل مطرح شود، تاکید کرد: متاسفانه این روزها شرایطی در خیابان‌های قم وجود دارد که متدینین از این شرایط رنج می‌برند، علاوه بر عفت و حجاب بازار ما تمام بخش های ما باید متناسب با انقلاب رفتار کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: حدود ۷۰ تشکل حوزوی و مردمی به دغدغه های مردم لبیک گفتند، دغدغه رهبر انقلاب این است که عده ای قصد از بین بردن روحیه دینی و انقلابی در مردم قم را دارد و پس از این سخن قم را سرچشمه اصول انقلاب دانستند.

او تاکید کرد: رهبر انقلاب در روز ۱۹ دی و در دیدار مردم قم اولویت اصلی را تقویت وضع معیشتی مردم توسط مسئولان دانستند، چرا که اگر اتفاقی برای کشور رخ دهد همین مردم جان خود را برای میهن خود فدا می‌کنند و مخصوصا مستضعفان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به مسئولان توصیه کردند که قدر مسئولیت را بدانند و این قدر دانستن به این معنی است که خوی طاغوتی و اشرافی گری به خود نگیرند، همچنین از خشم دشمنان نهراسیده و از بلندپروازی‌های جوانان نهراسند.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مردم باید در صحنه بمانند، چرا که دشمن خواب دیده بود که نگذارد انقلاب به ۴۰ سالگی برسد، اما ۲۲ بهمن در پیش است و حضور مردم جواب محکمی به آمریکا خواهد بود.

او تصریح کرد: رهبر انقلاب امضای دشمن را غیرقابل اعتماد دانستند، همچنین ایشان در زمینه تحریم ها بیان کردند که مردم شکستی را به دشمنان تحمیل می‌کنند که در تاریخ بی سابقه باشد.

امام جمعه قم با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز کرد: استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس، آزادی و محرومیت زدایی ره‌آورد این انقلاب بوده و دشمنان نمی‌خواهند که این انقلاب به عنوان الگو در جهان مطرح شود و در همین مسیر همواره برای زمین زدن انقلاب نقشه می‌کشند.

منبع: شفقنا