arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

طرح های بلندپروازانه ایلان ماسک در راهند / همکاری بزرگ ترین پژوهشکده فیزیک هسته ای جهان با پروژه تونل های فوق سریع

ایلان ماسک؛ مدیر شرکت بورینگ می گوید در حال مذاکره با مرکز«سرن»؛ بزرگ ترین پژوهشکده فیزیک هسته ای جهان است تا تونل های پر سرعت نسل جدید خود را با سرعتی خیره کننده تر طراحی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک؛ مدیر شرکت بورینگ می گوید در حال مذاکره با مرکز«سرن»؛ بزرگ ترین پژوهشکده فیزیک هسته ای جهان است تا تونل های پر سرعت نسل جدید خود را با سرعتی خیره کننده تر طراحی کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  ایلان ماسک در توییتر خود گفت که مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی  سرن؛ فابیولا جیانوتی و او درباره همکاری های جدید برنامه ریزی می کنند. بر اساس گفته ماسک مدیر این نهاد فیزیک هسته ای از ماسک در مورد استفاده از ذرات در سرعت بخشی حرکت در تونل ها پرسیده و به نظر می رسد زمینه های همکاری بین ایلان ماسک و جیانوتی وجود دارد.

البته این پروژه هنوز در مرحله حرف است و بر اساس سخنان یک سخنگوی این سازمان تحقیقاتی برای عملی شدن و تصمیم گیری نیاز به چندین ماه یا حتی چند سال پژوهش دارد. با این حال مشخص است که دانشمندان فیزیک هسته ای از طرح جدید بلندپروازانه ایلان ماسک خوششان آمده است.

مدیر اجرایی تسلادر توییتر گفت که او توسط سازمان تحقیقاتی سرن، که بزرگترین شتاب دهنده ذرات در جهان است، پیشنهادهای همکاری و تعامل داشته است.

بر اساس ادعای ماسک در صورت استفاده از شتاب دهنده در تونل های ساخت شرکت او، شاهد سرعتی چهار برابر بیشتر از سرعت امروزی خواهیم بود. ایده زیربنایی تونل های ایلان ماسک ساخت تونل های جدید برای کاهش تراکم ترافیک  است. ماسک گفت که طرح او می تواند به ذخیره میلیاردها یورو کمک کند.

پژوهشکده و آزمایشگاه سرن اخیرا یک گزارش  در مورد روش حرکت سریع جدیدی منتشر کرده که به نام (FCC) شناخته می شود.به گفته ایلان ماسک پروژه هایی که برای شتاب دهنده های بزرگتر آینده، طراحی می شوند تا حد زیادی به فناوری های جدید و مقرون به صرفه پژوهشکده سرن وابسته اند."

ماسک شرکت بورینگ را در سال 2016 تاسیس کرد و این شرکت اولین آزمایش خود را در ماه دسامبر آغاز کرد.تونل عظیم و پرحاشیه لس انجلس از نخستین نمونه های رسمی تلاش های ایلان ماسک در حوزه حرکت سریع محسوب می شود.

نظرات بینندگان