arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

بویینگ خودرو هوایی بدون سرنشین آزمایش کرد

بوئینگ با موفقیت اولین آزمایش یک نمونه اولیه از خودرو هوایی بدون سرنشین را برای بررسی عملکرد خودکار و سیستم‌های کنترل زمینی انجام داد. انرژی این نمونه از یک سیستم رانش الکتریکی تامین می‌شود و برای پرواز تمام خودکار از صعود تا فرود طراحی شده و برد آن تا ۵۰ مایل (۸.۴۷ کیلومتر) است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بوئینگ با موفقیت اولین آزمایش یک نمونه اولیه از خودرو هوایی بدون سرنشین را برای بررسی عملکرد خودکار و سیستم‌های کنترل زمینی انجام داد.

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، بوئینگ با موفقیت اولین آزمایش یک نمونه اولیه از خودرو هوایی بدون سرنشین را برای بررسی عملکرد خودکار و سیستم‌های کنترل زمینی انجام داد.
انرژی این نمونه از یک سیستم رانش الکتریکی تامین می‌شود و برای پرواز تمام خودکار از صعود تا فرود طراحی شده و برد آن تا ۵۰ مایل (۸.۴۷ کیلومتر) است.
بوئینگ اعلام کرد به آزمایش‌های بیشتر این نمونه برای بهبود ایمنی و قابلیت اطمینان حمل و نقل هوایی خود ادامه می‌دهد.
اولین پرواز این هواپیما یک صعود، پرواز و فرود کنترل شده بود. ولی در پرواز‌های آینده تغییر حالت پرواز از عمودی به پرواز رو به جلو مورد آزمایش قرار میگیرد.
از نظر بوئینگ، این مرحله تغییر حالت پرواز از عمودی به پرواز رو به جلو، بزرگترین چالش مهندسان برای ساخت هر گونه خودروی پرنده‌ای است.
گرگ هیسلاپ، افسر ارشد فنی بوئینگ گفت: «ما طی یک سال از یک طرح ذهنی به این نمونه پرنده رسیدیم».
بویینگ با شرکای خود در صنعت کار می‌کند تا یک اکوسیستم حمل و نقل جدید را معرفی کند و آینده‌ای را تضمین کند که در آن خودرو‌های هوایی با سرنشین و بدون سرنشین با امنیت پرواز می‌کنند.
بوئینگ تنها شرکت هوافضا نیست که نمونه‌های خودرو‌های هوایی بدون سرنشین را آزمایش می‌کند. سال گذشته ایرباس گفت که هواپیمای تمام الکتریک و بدون سرنشین آن با موفقیت پرواز آزمایشی ۵۳ ثانیه‌ای خود را تمام کرده و تا ارتفاع ۵ متر قبل از پایین آمدن بالا رفته است.

نظرات بینندگان