arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

جنگ جهانی سوم در راه است؟ / موسس «علی بابا» معتقد است بله!

جک ما؛ کارآفرین سرشناس چین و موسس خرده فروشی "علی بابا" معتقد است انقلاب فناوری می تواند جنگ جهانی سوم را رقم بزند. این سخنان در شرایطی مطرح می شود که این روزها رقابتی سنگین بین چین و ایالات متحده در حوزه فناوری وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جک ما؛ کارآفرین سرشناس چین و موسس خرده فروشی "علی بابا" معتقد است انقلاب فناوری می تواند جنگ جهانی سوم را رقم بزند. این سخنان در شرایطی مطرح می شود که این روزها رقابتی سنگین بین چین و ایالات متحده در حوزه فناوری وجود دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  جک ما می گوید که پیشرفت های تکنولوژیکی در سراسر جهان می تواند منجر به یک درگیری جهانی جدید میان قدرت های بزرگ به منظور تسلط بر این حوزه شود.

وی صراحتا در بخشی از سخنان خود در مجمع جهانی اقتصاد گفت: "جنگ جهانی اول به دلیل اولین انقلاب تکنولوژی رخ داد و انقلاب فناوری دوم باعث جنگ جهانی دوم شد".سومین انقلاب تکنولوژی در شرف رخ دادن است و ما نیز منتظر جنگ جهانی سوم خواهیم بود."

به نطر می رسد موسس علی بابا همیشه نسبت به تحولات دنیای تکنولوژی نگرانی هایی داشته و دارد، چرا که او 2 سال پیش نیز گفت اتوماتیک شدن بسیاری از فعالیت ها و افزایش استفاده از هوش مصنوعی موجب بروز بحرانهای اجتماعی داخلی و توزیع مجدد قدرت بین رهبران و کسانی که پشت سر این تکنولوژی ها هستند، می شود.

البته جک ما در بخشی دیگر از سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد سخنی متناقضش گفت و اظهار داشت: " متخصصان امروز برای فعالیت های فردا مناسب نیستند بلکه تنها متخصصانی مربوط به گذشته هستند چرا که سرعت رشد تکنولوژی از متخصصان فراتر است."

جالب است بدانید که جک ما تنها فردی نیست که چنین ترسهایی دارد. برای مثال موسس تسلا؛ ایلان ماسک نیز برخی از پیش بینی های آخرالزمانی را در مورد هوش مصنوعی ارائه کرده است که می تواند بسیار ترسناک باشد.

با این حال، اظهار نظر ما از این جهت حائز اهمیت است که بدانیم خود او، ثروتش را از طریق  تجارت الکترونیک و البته به واسطه جهانی شدن تولید، تحویل و پرداخت، به دست آورده است

این میلیاردر 54 ساله گفت که تا کنون دستاوردهای ارتباطات تکنولوژی و انسان به شکل "غیرمستقیم" بوده و "ما می توانیم کشورهای در حال توسعه را بیشتر درگیر کنیم، برای مثال آفریقا می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری های تکنولوژیک باشد. جک ما معتقد است که آموزش خلاقانه تنها راه رقابت با کارایی فناوری است.

بر اساس آخرین ارزیابی فوربس ارزش خالص دارایی جک ما حدود 35 میلیارد دلار است. جک ما در ماه سپتامبر سال جاری میلادی از نقش فعال در شرکتش بازنشسته شد و اخیرا صرف به عنوان یک کارافرین سرشناس و مربی سخن می گوید.

 

نظرات بینندگان