arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

وزیر کشاورزی: ۹۰ درصد گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

‌محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ۹۰ درصد از گوشت قرمز در کشور و از محل تولید داخل تأمین می‌شود، گفت: مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قاچاق دام سبب افزایش قیمت گوشت شده است، بنابراین امسال به ناچار گوشت بیشتری وارد کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

‌وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ۹۰ درصد از گوشت قرمز در کشور و از محل تولید داخل تأمین می‌شود، گفت: مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قاچاق دام سبب افزایش قیمت گوشت شده است، بنابراین امسال به ناچار گوشت بیشتری وارد کردیم.

‌به گزارش ایسنا‌‌، محمود حجتی در جمع خبرنگاران با اشاره به قیمت گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: مقدار محدود تقریباً ۱۰ درصد از تولیدات گوشت را از خارج از کشور تأمین می‌کنیم.

وی افزود: مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قاچاق دام سبب افزایش قیمت گوشت شده است، بنابراین امسال به ناچار گوشت بیشتری وارد کردیم.

وزیر جهادکشاورزی تأکید کرد: پشتیبانی لازم صورت گرفته است و ورود دام زنده به کشتارگاه‌های کنار مرز و کشتارگاه‌های کنار فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم صورت گرفته و گوشت به صورت لاشه سرد از مناطق آسیای میانه، قفقاز و برخی از مناطق دور دست با پرواز هوایی تأمین شده، گوشت منجمد نیز عمدتاً از برزیل وارد کشور شده است.

حجتی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم انجام شده است و گوشت وارداتی سهم کمی از میزان مصرف و تقاضا را دربرمی‌گیرد، بیان کرد: دیروز جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور وزارت صمت، بانک مرکزی، تعزیرات حکومتی و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم که طی آن مقرر شد که توزیع داخلی گوشت وارداتی به صورت هدفمند صورت گیرد.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: با این طرح گوشت به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و سیستم واسطه‌گری و نشتی‌ها از بین می‌رود.

نظرات بینندگان