arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

پیام آيت‌الله مکارم در مورد حمله به سفارت انگلیس: پدرانه نصيحت مي‌كنم كه جوانان فراتر از قانون گام برندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله مكارم شيرازي در پي اتفاقات پيرامون تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان در مقابل سفارت انگليس در تهران تاكيد كرد: بايد هوشيار بود و در اين‌گونه موارد فراتر از قانون گام بر نداريم و بدون اجازه رهبر بزرگوار انقلاب و مقامات مسوول اقدامى انجام نشود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اين مرجع تقليد در پيامي به دنبال حوادث اخير تصريح كرده است: شكي نيست كه دولت انگلستان از دشمنان قديمى ماست و همه ما خاطرات بسيار تلخى از دخالت‌هاى نارواى آن‌ها در كشورمان داريم و همه مى‌دانيم اخيرا شمشير عداوت را از رو بسته، و نه تنها خودش پيشگام در تحريم‌ها شده كه ديگران را نيز دعوت به اين كار مى‌كند كه اخيراً در بخشى از اين فعاليت‌هاى موذيانه ناكام مانده است و نيز مى‌دانيم كه هدف دولت‌هاى استكبارى جلوگيرى از پيشرفت‌هاى علمى ما و وادار ساختن ما به تسليم در برابر منافع نامشروع آن‌هاست كه بحمدالله تاكنون با شهامت ايستاده‌ايم و در آينده نيز به توفيق پروردگار شجاعانه خواهيم ايستاد.

اين مرجع تقليد در ادامه اين پيام تاكيد كرده است: ولى مهم اين است كه گاهى كارهايى فراتر از قوانين از سوى بعضى از جوانان عزيز احساساتى انجام مى‌گيرد كه بهانه مهمى به دست دشمن ماجراجو مى‌دهد و هزينه‌هاى زيادى بايد براى آن بپردازيم، مانند همين حادثه اشغال سفارتخانه كه سبب شد آن‌ها با جنجال و هوچي‌گرى سعى كنند شكستى را كه از مجلس خورده بودند، جبران كنند و إن‌شاءالله موفق نخواهند شد.

اين مرجع تقليد ادامه داده است: به احتمال بسيار قوى در اين‌گونه موارد افراد نفوذى خود را به ميان جوانان پاكباز مى‌فرستند تا دست به تخريب و اقدام‌هاى ديگرى بزنند و در سطح جهان بر ضد ما تبليغات وسيعى راه بيندازند كه انداختند.

وي تاكيد كرده است: اينجانب به همه اين عزيزان نصيحت پدرانه مى‌كنم در اين‌گونه موارد فراتر از قانون گام بر ندارند و بدون اجازه رهبر بزرگوار انقلاب و مقامات مسوول اقدامى نكنند، شرائط منطقه كاملا به نفع ما و به زيان آن‌هاست. آن‌ها درصددند با بهانه‌هايى اين شرايط را بر هم زنند، بسيار بايد هوشيار باشيم و بهانه به دست آن‌ها ندهيم.

استاد برجسته حوزه در پايان پيامش تاكيد كرده است: مخصوصآ در آستانه انتخابات احتياج به آرامش زيادى در داخل داريم تا بتوانيم شركت حداكثرى مردم را إن‌شاءالله جلب كنيم. من به عنوان يك وظيفه شرعى در برابر سؤالات زيادى كه در اين ايام از دفتر ما شد لازم دانستم با صراحت با شما عزيزان گفت‌وگو كنم. شما هم إن‌شاءالله به وظيفه شرعى خود عمل خواهيد كرد. والسلام عليكم ورحمة الله و بركاته.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
4
3
از ایت الله مکارم ممنونیم.چون اگه ما به این عمل اعتراض کنیم از عمال انگلیس و امریکا خوانده می شویم. دیگر به ایشان و درایتشان که شک ندارید،لا اقل دفعه بعد اول خوب بسنجید بعد دست به کار شوید.
پاسخ ها
حسنی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
این منفی ها یعنی چی ؟
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
3
2
با سلام

واقعا که درست فرمودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
2
3
احسنت، کاش کسانی که ادعای دیانت می کنند خوب توجه کنند.
نظرات بینندگان