arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

هدست های وقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرکت کوالکام در راهند / مبتنی بر تکنولوژی 5G

شرکت کوالکام که بیش از هر چیز به عنوان سازنده تراشه شناخته می شود در تلاش است تا هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ای را ارائه کند که مبتنی بر شبکه های 5Gهستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت کوالکام که بیش از هر چیز به عنوان سازنده تراشه شناخته می شود در تلاش است تا هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ای را ارائه کند که مبتنی بر شبکه های 5Gهستند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این شرکت برنامه های جدید خود را با شرکایی مثل ایسر، ال جی و اسپرینت اعلام کرده است.

کوالکام برای اجرای این طرح یک برنامه صدور گواهینامه "XR-optimized" برای تلفن های همراه با استفاده از پردازنده های اسنپدراگون 855 خود ایجاد می کند که نشان می دهد که این پردازنده ها  با هر هدستی در این اکوسیستم کار خواهند کرد. تا کنون، دو پشتیبان رسمی این طرح یعنی ایسر و اوجو معرفی شده اند.

البته این طرح چندان جدید نیست و ال جی از سال  2016 روی طرح هدست های واقعیت مجازی خود کار کرده است. اما  کوالکام امیدوار است که شبکه های 5G به کاربران اجازه پخش ویدئوهایی با کیفیت بالاتر را بدهد. با این حال، شبکه های 5G هنوز در مراحل اولیه قرار دارند و مشخص نیست که از چه زمانی می توانند به کاربران خدمات ارائه دهند.

از سوی دیگر گرچه تکنولوژی واقعیت مجازی حداقل دارای یک فروشگاه نسبتا بزرگ از بازی ها و برنامه های ویدئویی است. اما واقعیت افزوده هنوز در مرحله آزمون و خطا و آزمایش قرار دارد.

 البته شرکتSwart می گوید که عینک های نسل جدید واقعیت افزوده  برای خرید ، حضور در مترو و ... کاربردی خواهند بود اما برای توسعه این نوع سیستم ها هنوز زمان زیادی لازم است. با همه این ها، گام های جدید کوالکام و شرکای کوالکام برای توسعه سیستم های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در نوع خود جالب توجه و مهم است. بر این اساس انتظار می رود با افزایش توسعه اینترنت نسل پنجم شاهد پیشرفت هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هم باشیم.

 

 

 

نظرات بینندگان