arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

سازمان فضایی: ۳ ماهواره ایرانی سال آینده به فضا پرتاب می‌شود

رئیس سازمان فضایی گفت: سه ماهواره ایرانی در دست تکمیل است و امیدواریم سال آینده در مدار قرار گیرد. مرتضی براری در پاسخ به پرسشی درباره چرایی پرتاب ناموفق ماهواره‌های ایرانی تصریح کرد: در توسعه برنامه فضایی کشور، با توان داخلی در حال طی مسیرهای خوبی هستیم و در محور توسعه فناوری قرار داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان فضایی گفت: سه ماهواره ایرانی در دست تکمیل است و امیدواریم سال آینده در مدار قرار گیرد.

به گزارش فارس، مرتضی براری پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره چرایی پرتاب ناموفق ماهواره‌های ایرانی تصریح کرد: در توسعه برنامه فضایی کشور، با توان داخلی در حال طی مسیرهای خوبی هستیم و در محور توسعه فناوری قرار داریم.

وی تصریح کرد: در این مسیر، هر شکست و اتفاقی یک موفقیت و پیروزی محسوب می‌شود؛ چراکه با توان داخلی و ظرفیت بومی این مسیر را طی می‌کنیم و در پرتاب‌های ماهواره‌ای دستاوردهای خوبی داشته؛ اما نتوانسته‌ایم ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: سه ماهواره ایرانی در دست تکمیل است و امیدواریم سال آینده در مدار قرار گیرد که شامل ماهواره سنجشی «ظفر»، ماهواره سنجش «پارس یک» و ماهواره مخابراتی «ناهید یک» می‌شود.

براری اظهار داشت: رونق اقتصادی و توسعه کسب‌وکارهای نوین در استان سمنان پیگیری می‌شود و خوشبختانه این استان از نظر زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، جایگاه دوم کشور را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: از نظر زیرساخت در استان سمنان از مجموع 585 روستا، 420 روستا اینترنت در اختیار دارند و بستر و زیرساخت‌های ارتباطات خوبی در این استان فراهم آمده است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی یک ششم جمعیت استان سمنان قشر دانشجو و تحصیل‌کرده هستند و موتور محرکه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای جدید همین افراد هستند و تلاش می‌شود تا با همکاری مسؤولان استان سمنان بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

براری بیان کرد: باید تلاش کرد تا هم اشتغال در این راستا ایجاد شود و هم بتوانیم کسب‌وکارهای نوین در استان فعال سازیم و تصمیمات خیلی خوبی در این حوزه گرفته و کمیته مشترکی تشکیل شد تا در آینده نزدیک مبتنی بر ظرفیت‌های استان سمنان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری و صنایع‌دستی بتوانیم به ایجاد این کسب‌وکارها بپردازیم.

وی تصریح کرد: رونق اقتصادی این بخش باید در نظر گرفته شود و امروز یکی از حوزه‌های ترویجی که در سازمان فضایی ایران پیگیری می‌شود، توجه به جاذبه‌های گردشگری فضاپایه است که در برخی از نقاط کشور وجود دارد و خوشبختانه کویر سمنان آسمان جذاب و بسیار زیبایی دارد که برای خیلی از گردشگران جاذبه و رغبت ایجاد می‌کند تا در آن حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: تپه‌های مریخی دامغان که فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصاد گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد و کمیته مشترکی شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم به‌زودی طرح‌هایی را در این حوزه‌هایی نهایی سازیم.

براری بیان کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بتوانیم یکی از قطب‌های گردشگری استان سمنان را تقویت کنیم.

نظرات بینندگان