arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

غضنفرآبادی، رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران: اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران با بیان اینکه برای عدم پیگیری برخی پرونده‌ها فشارهای زیادی وارد می‌شود، گفت: دادگاه انقلاب با قدرت و اقتدار با مفسدین برخورد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران با بیان اینکه برای عدم پیگیری برخی پرونده‌ها فشارهای زیادی وارد می‌شود، گفت: دادگاه انقلاب با قدرت و اقتدار با مفسدین برخورد می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم که با موضوع (گزارش وضعیت پرونده های کلان اقتصادی و امنیتی) برگزار شد، با اشاره به نیازهای روز طلاب گفت: اگر حضرت امام خمینی(ره) توانستند انقلاب عظیم اسلامی را شکل دهند به این دلیل بود که جهان پیرامون خود را می شناختند. امروز هم اگر ما از اتفاقات اطراف خود بی خبر باشیم و به خود تلقین کنیم که فعلا وقت درس خواندن است، اگر سقوط نکنیم حداقل این است که بی خاصیت خواهیم بود.

وی افزود: در تاریخ اسلام و انقلاب افراد بسیار بزرگی دچار چنین مشکلی بودند و عاقبت هم سقوط کردند. برخی نیز تا زمانی که فشاری نباشد مؤمن هستند، اما زمانی که به سختی بر می‌خورند ایمان خود را از دست می‌دهند.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران بیان داشت: اینکه شخصیتی مانند مقام معظم رهبری سال‌هاست همچنان مواضع خود را حفظ کرده‌اند به دلیل قوت ایمان ایشان است و لذا قوت ایمان چنین مرجع بزرگواری کشور جمهوری اسلامی ایران را از سخت ترین گردنه ها عبور داده است.

وی با بیان اینکه امروز طلبه‌ها باید فضای مجازی را بطوری در دست بگیرند که دشمن مجبور بشود این فضا را برای ما محدود کند، گفت: اینکه دشمن در فضای مجازی مطلبی را مطرح می‌کند، اتفاقی نیست و بسیار برنامه‌ریزی شده و طراحی شده است.

طلاب خود را مسلح به علم و تقوا و هشیاری کنند

حجت الاسلام غضنفرآبادی گفت: اگر طلاب خود را مسلح به علم و تقوا و هشیاری کنند، قطعا موفق خواهند بود. آنهایی که انقلاب اسلامی را عمیقا قبول دارند، می‌دانند که این انقلاب بستر ساز برای حرکتی عظیم است. این چشمه جوشان در حرکت خواهد بود تا به هدفش برسد.

وی افزود: اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.

رئیس دادگاه انقلاب تهران افزود: عمده‌ترین مسئله در مفاسد اقتصادی ضعف نفس است. به هر حال برای مسئولان موقعیت‌هایی پیش خواهد آمد که اگر بر نفس خود امیر نباشند، قطعا خواهند لرزید.

وی گفت: گاهی نیز مفاسد به دلیل بی تفاوتی مردم است. افرادی می‌آیند و از موضوعات فریب دهنده استفاده می‌کنند و مردم هم به راحتی اعتماد می‌کنند. نمونه‌اش هم برخی مؤسسات اعتباری است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی گفت: اتفاقات سال گذشته و پرده دری برخی مفسدان اقتصادی باعث شد تا به درخواست ریاست محترم قوه قضائیه و دستور مقام معظم رهبری دادگاه‌های ویژه اقتصادی شکل گرفت و برای افرادی که مفاسد اقتصادی بزرگی ایجاد کرده بودند پرونده‌هایی تشکیل شد و با کمک افکار عمومی احکام بسیار قاطع و به موقعی صادر شد.

سلطان قیر ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت

وی گفت: در رابطه با سلطان قیر باید گفت وی و همدستان او بزرگترین باند جعل اسناد را تشکیل داده بودند حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتند و تعدادشان هم زیاد بود.

حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی گفت: علی رغم اینکه فشارهای زیادی برای به نتیجه رسیدن این پرونده آورده شد، اما به لطف خدا دادگاه انقلاب توانست با قدرت و اقتدار برخورد مناسب را انجام داد و متهم ردیف اول را به اعدام محکوم کرد و این حکم را به سرعت اجرا کرد.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران افزود: در مورد پرونده‌های تروریستی مانند حمله به مجلس شورای اسلامی،‌ تعدادی از محکومان اعدام شدند و پرونده تعداد دیگری از این افراد در دست بررسی است.

وی گفت: یکی از موارد بسیار مهم و از پیچیده‌ترین پرونده‌ها بحث جاسوسی و نفوذ در تصمیم گیری‌ها است. متأسفانه امروز برخی از مسئولان اهتمامی بر گزارشات نهادهای امنیتی ندارند. البته کشف جاسوس امری بسیار دشوار است و چنین افرادی ظاهری بسیار دلسوز و مومن از خود به نمایش می گذارند.

رئیس دادگاه انقلاب گفت: برخی نسبت به این موارد بسیار خام و بی‌تفاوت برخورد می‌کنند و گویی مهمترین مسائل کشور برای شان هیچ اهمیتی ندارد.

وی گفت: امروز حوزه‌های علمیه باید مجهز باشند و طلاب باید بدانند سخنرانی‌های یک ساعته به سبک‌های قدیمی دیگر فایده‌ای ندارد و تلاش مستمر و هنرمندانه می‌خواهد.

حجت الاسلام غضنفرآبادی افزود: طلاب باید با فنون مختلف تبلیغی آشنا باشند و بدانند حضور در فضای مجازی نیاز به یادگیری فنون دارد و حضور بدون آموزش نمی‌تواند مثمر ثمر باشد.

نظرات بینندگان