arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰

حضور 7میلیون زائر در عاشورای حسینی در کربلا

هفت میلیون زائر از شهرهای مختلف عراق و کشورهای اسلامی برای برگزاری مراسم روز عاشورا در کربلا حضور دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


هفت میلیون زائر از شهرهای مختلف عراق و کشورهای اسلامی برای برگزاری مراسم روز عاشورا در کربلا حضور دارند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی السواری خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی درباره برگزاری مراسم عزاداری حسینی در کربلا گفت: حضور مردم برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی امسال خیلی گسترده و بی سابقه است. منابع داخلی اعلام کردند هفت میلیون زائر از نقاط مختلف جهان وارد این شهر شدند. 

یکی از زائران شهر کربلا در این باره تصریح کرد:"من از شهر باخور در پاکستان به اینجا امده ام تا در غم اهل بیت رسول(ص) به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و خانواده اش سهیم باشم".

علی السوراوی در ادامه افزود: حضور گسترده هیئتهای حسینی در کربلا نشان داد که انقلاب حسینی انقلاب جهانی است و واقعه کربلا بر تمام ازادیخواهان جهان تاثیر گذاشته است.

مصطفی مصری العاملی  زائری از  لبنان خاطرنشان کرد:" امام حسین نماد پایداری است . دل  میلیونها نفر به سمت کربلا پرواز می کند".

یکی از شرکت کنندگان در عزاداری حسینی تصریح کرد: "ما می خواهیم بهترین و پاکترین گوشه های زندگی امام حسین و یارانش را به کشورهای اسلامی نشان دهیم".

علی السوراوی خبرنگار این شبکه در پایان گزارش گفت: هیئتهای حسینی در کربلا در این روزها تعزیه خوانی می کنند و مراسم "طویرج" را اجرا می کنند که مراسم مخصوص شیعیان شهر طویرج در نزدیک کربلا است.
نظرات بینندگان