arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

مراقب سارقان مامور نما در شلوغی روزهای پایانی سال باشید/ارائه کارت شناسایی از سوی مامور پلیس الزامی است

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان، از آنها خواست در روزهای شلوغ پایانی سال مراقب افرادی که خود را مامور معرفی کرده و درخواست بازرسی بدنی و کیف همراه دارند، باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان، از آنها خواست در روزهای شلوغ پایانی سال مراقب افرادی که خود را مامور معرفی کرده و درخواست بازرسی بدنی و کیف همراه دارند، باشند.

سرهنگ رضا موذن با بیان اینکه یکی از شگردهای افراد فرصت طلب در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، سرقت تحت پوشش مامور است، اظهار داشت: سرقت تحت پوشش مامور از جمله جرایمی است که احساس ناامنی در جامعه را تحت تاثیر قرار داده و چهره سازمان های مرتبط با آن را خدشه دار می کند؛ به گونه ای که باعث بی اعتمادی مردم و ایجاد صدمات روحی به افراد آسیب دیده می شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان مامور نما، طعمه های خود را با روش های مختلف شکار می کنند، افزود: با توجه به شلوغی بازار در روزهای پایان سال، یکی از شگردهای ماموران قلابی برای به دام انداختن سوژه خود، پرسه زدن در اطراف مراکز مالی و تجاری در شهرهای بزرگ یا کمربندی های منتهی به شهر با همراه داشتن لوازم یا تجهیزات نظامی و پوشش های مربوطه است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: سارقان سوژه های خود را پس از شناسائی با راهنمایی به نقاط خلوت و بدون دوربین متوقف و پس از طرح اتهامات واهی و بازرسی بدنی، اموال آنها را به سرقت برده و متواری می شوند.

وی یادآور شد: گروهی دیگر نیز بدون هرگونه تجهیزات یا البسه نظامی با طرح مامور پلیس اقدام به فعالیت مجرمانه یا کلاهبرداری از افراد می کنند که این جرم بیشتر در جرایم یقه سفیدها مطرح است.

سرهنگ موذن با توصیه به شهروندان گفت: شهروندان در شلوغی های بازار مراقب افرادی که خود را با عنوان مامور معرفی کرده و پیشنهاد بازرسی بدنی و کیف همراه آنان را دارند باشند زیرا مجرمان برای گمراه کردن مالباخته، اغلب اطلاعاتی حتی اندک از روند اجرایی سازمانی که جعل عنوان می کنند، ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان از کسانی که به عنوان مامور آب، برق یا گاز تقاضای ورود به ساختمان را دارند قبل از باز کردن درب، حتما کارت شناسایی مربوطه را از آنان مطالبه کنند، یادآور شد: هنگام برخورد با چنین افرادی با دیده تردید نگریسته و بلافاصله با 110 تماس بگیرید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت تحت پوشش مامور یکی از اولویت های مهم پلیس و یکی از جرایم تاثیر گذار بر امنیت اجتماعی جامعه تلقی می شود، خاطرنشان کرد: با وجود تعداد وقوعات کمتر این بزه نسبت به دیگر سرقت ها به خاطر مسائلی از قبیل، سلب اعتماد عمومی از ماموران، خدشه دار شدن چهره خدوم سازمان های اجرایی، اخلال در نظم عمومی و...، لازم است شهروندان به توصیه های پلیس در این خصوص توجه ویژه و لازم را داشته باشند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان