arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰

واکنش انحرافی آمریکا به فیلتر شدن سایت سفارت مجازی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آمریکا در واکنش به فیلتر شدن سایت "سفارت مجازی برای ایرانیان" در موضعی انحرافی و بدون توجه به خواست ملت ایران ادعا کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده بی اعتمادی حکومت به مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید در بیانیه انحرافی خود مدعی شد: همزمان با استفاده جهانیان از شبکه های اجتماعی، تلاشهای سیستماتیک دولت ایران برای نظارت بر آنچه که ایرانیان می بینند و می شنوند، در قرن بیست و یکم شکست خورده است!

"ویکتوریا نولند" سه شنبه گذشته در بیانیه ای رسما از راه اندازی سایتی بنام آنچه آن را "سفارت مجازی برای ایرانیان" خواند، خبر داد و  در لحنی عوامفریبانه گفت: خرسندم که از راه اندازی سفارت مجازی آمریکا در تهران با هدف ایجاد فرصت های جدید برای از بین بردن شکاف موجود میان ایران و ایالات متحده خبر دهم، زیرا با توجه به قطع روابط دیپلماتیک واشنگتن-تهران، آمریکایی ها از فرصت گفتگو با شهروندان ایرانی محروم هستند.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا نیز در یک پیام ویدیویی از این تلاش انحرافی واشنگتن به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط بدون ترس و آشکارا میان دو طرف یاد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان شب گذشته با اشاره به توسل آمریکا با تاسیس سفارت مجازی برای جبران اشتباهات گذشته خود گفت: توسل دولت آمریکا به این ابتکا ، قبل از هر چیز در واقع اعتراف به اشتباه بزرگ دولت آمریکا در قطع روابط دو ملت و پشت نمودن به ملت ایران است، اما ابتکارات مجازی جبران کننده این اشتباه یا آنگونه که اعلام شده است، انتقال دهنده پیام آمریکا به مردم ایران نخواهد بود.
نظرات بینندگان