arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

سوء استفاده رئیس جمهور ایالات متحده از فیس بوک تکرار می شود؟ / دورخیز مجازی دونالد ترامپ برای انتخابات 2020

انتخابات سال 2016 ایالات متحده با اما و اگرهای فراوانی رو به رو شد و بسیاری از دموکرات ها معتقد بودند دونالد ترامپ ازطریق شبکه های اجتماعی و به ویژه فیس بوک اقداماتی غیرقانونی برای افزایش آراء خود انجام داده است. ادعایی که هنوز هم در دست بررسی است. اما به نظر می رسد این اتفاق یک بار دیگر در حال انجام است و مقدمات آن شروع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات سال 2016 ایالات متحده با اما و اگرهای فراوانی رو به رو شد و بسیاری از دموکرات ها معتقد بودند دونالد ترامپ ازطریق شبکه های اجتماعی و به ویژه فیس بوک اقداماتی غیرقانونی برای افزایش آراء خود انجام داده است. ادعایی که هنوز هم در دست بررسی است. اما به نظر می رسد این اتفاق یک بار دیگر در حال انجام است و مقدمات آن شروع شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در حالی که مبارزات انتخاباتی دموکراتها موجب توجه ملی شده است، کمپین انتخابات رئیس جمهور فعلی ایالات متحده؛ دونالد ترامپ، تقریبا دو برابر بیشتر از کل میدان مجازی دموکرات ها در فیس بوک تبلیغات انجام می دهد.

شاید برایتان سوال باشد چرا تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ تا این حد مهم است؟ بر اساس گفته استراتژیست های تبلیغات سیاسی این سطح  و حجم از آگهی ها در سیستم عامل های دیجیتال در اوایل فصل مبارزات انتخاباتی بی سابقه است. داده های تبلیغاتی مرتبط با دونالد ترامپ (از ماه های میانی  سال  2018 تا کنون جمع آوری شده است) پنجره ای را برای استراتژی 2020  وی در مبارزات انتخاباتی فراهم می کنند که تا کنون هیچ رئیس جمهوری در ایالات متحده چنین حجمی از تبلیغات را انجام نداده است.

مایکل بیچ، مدیر عامل شرکت تحلیلگران بازاریابی Cross Screen Media می گوید: "جهان بینی کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ بسیار متفاوت تر از چیزی است که تا کنون دیده ایم."

مبارزات ترامپ با نقشه ای پیش می رود که زمینه اصلی آن تحلیلی و هدف قرار دادن مخاطبان شبکه های اجتماعی است. یکی از اعضای ارشد تیم "ترامپ 2020" ؛ جاناتان سوان در این خصوص می گوید: ما یک تیم با تجربه داریم که از سال 2016 تا کنون فعال است. اما مهم تر از همه، ما دونالد ترامپ داریم و هیچ چیز از این مهم تر نیست "

منحل نکردن ستاد ترامپ در شبکه های اجتماعی و ادامه فعالیت او در این شبکه ها اقدامی هوشمندانه به نظر می رسد چرا که در حالی که دموکرات ها نیاز به حامیانی اولیه برای آغاز کمپین های خود دارند، دونالد ترامپ صرفا نیاز به حمایت از پایگاهش دارد. از سوی دیگر این تداوم کمپین به ترامپ اجازه داده که در طول دو سال گذشته پولی قابل قبول راجمع آوری کند ، در حالی که دموکرات ها مانند بری ساندرز تلاش های خود را برای جمع آوری پول آغاز کرده اند.

آمارها نشان می دهند که دونالد ترامپ در ماه مه 2018 حداقل 13 میلیون دلار و بیش از 4.5 میلیون دلار در سال 2019 در رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی صرف کرده است.

تبلیغات  فیس بوک توسط تمام نامزدها تقریبا 3 برابر بیشتر از تبلیغات گوگل هزینه بر است. شاید بر همین اساس است که جسیکا آلتر، یکی از بنیانگذاران Tech for Campaigns، می گوید:" اگر می خواهید به رای دهندگان واقعی برسید، باید به جایی بروید که همه  آمریکایی ها در آن فعالند. یعنی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ.

اما نفوذ ترامپ به فیسبوک صرفا در هزینه تبلیغات محدود نمی شود. با وجود اینکه فیس بوک از زمان انتخابات 2016 شاهد یک واکنش شدید از سوی مقامات بوده است، اطلاعات شرکت های تحقیقاتی و تحلیل های خبری نشان می دهد که روندی مشابه با انتخابات 2016 در فیسبوک در جریان است.

با توجه به اطلاعات شرکت تحقیقاتی اخبار Parse.ly، گزارش های سیاسی ملی مرتبط با دونالد ترامپ در فیس بوک رشد می کنند. از ماه فوریه، تقریبا 28 درصد از همه ارجاعات ترافیکی (مستقیم و غیر مستقیم) به مقالاتی درباره سیاست، قانون و حکومتداری دونالد ترامپ مرتبط شده است و در مقایسه، فقط 9٪ از این اطلاعات از گوگل دریافت شده است.

نظرات بینندگان