arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸

زلزله ۴.۹ ریشتری دریای خزر را لرزاند/خطر سونامی وجود ندارد

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر دریای خزر بخش جمهوری آذربایجان را ساعت ۱۹:۱۲ عصر لرزاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زلزله ۴.۹ ریشتری دریای خزر را لرزاند/خطر سونامی وجود نداردزمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر دریای خزر بخش جمهوری آذربایجان را ساعت ۱۹:۱۲ عصر لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در موقعیت طول جغرافیایی ۵۱.۸۴ و عرض جغرافیایی ۴۰.۵۹ و در فاصله ۴۰۱ کیلومتری اردبیل ثبت شد.

مرکز این زمین لرزه دریای خزر بخش جمهوری آذربایجان بود که در ۳۲۶ کیلومتری بیله‌سوار، ۳۴۴ کیلومتری جعفرآباد و ۳۴۴ کیلومتری تازه‌کند اردبیل به وقوع پیوست و نزدیک‌ترین مراکز استان به مرکز قوع این زلزله، اردبیل با ۴۰۱ کیلومتر و رشت با ۴۱۷ کیلومتر بودند.

خطر سونامی در حال حاضر اردبیل را تهدید نمی‌کند

فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و به هیچ وجه خطر سونامی در حال حاضر اردبیل را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: این منطقه از دریای خزر و جمهوری آذربایجان جزو نقاط زلزله‌خیز است و عموماً هر چند مدت یک‌بار زمین‌لرزه‌ای در این منطقه رخ می‌دهد اما هیچ خطری برای استان اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ضمن اشاره به وجود کارگروه مختلف تخصصی در ستاد مدیریت بحران استان اردبیل، گفت: تمامی اعضای ستاد در ایام نوروز آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حادثه، آن را مدیریت و رفع نمایند.

نظرات بینندگان