arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰

مرگ و میر در قرن 17 به چه دلایلی بود؟

اسناد پزشکی خطی متعلق به قرن هفدهم در لندن نشان می دهند انسانها در آن دوره، از بیماری هایی از قبیل خستگی مضمن، خارش بدن و حتی ترس شدید گرفتار مرگ می شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسناد پزشکی خطی متعلق به قرن هفدهم در لندن نشان می دهند انسانها در آن دوره، از بیماری هایی از قبیل خستگی مضمن، خارش بدن و حتی ترس شدید گرفتار مرگ می شده اند.

به گزارش انتخاب، اسناد مربوط به مرگ و میر نشان می دهند بیش از 30 هزار نفر در سالهای 1647 و 1657 در اثر ابتلا به بیماری سل جان خود را از دست داده اند، دورانی که جمعیت این شهر تنها 350 هزار نفر بوده است.

این لیستها از آمار و دلایل مرگ انسانها در قرن هفدهم بخشی از کتاب "جان گرانت" است که در سال 1679 درباره آمار مرگ و میر نگاشته شده است، اثری که در زمینه آمار پزشکی در دوران خود پیشگام بوده است.

این آمار به همراه اسناد ارزشمند دیگری به مناسبت بزرگداشت 350 سال جمع آوری کتاب در انجمن رویال انگلستان از روز دوشنبه به نمایش گذاشته شده اند. لیست مرگ و میر، آمار و تعداد درگذشتگان در شهر لندن را به صورت هفتگی نمایش می دهد. در میان آمار ثبت شده نمونه ای وجود دارد که نشان می دهد در سال 1648 یکی از اهالی لندن در اثر بیماری به نام "خارش" جان خود را از دست داده است.

همچنین 9 نفر در سال 1660 تا سرحد مرگ ترسیده و جان خود را از دست داده اند و سالانه چندین نفر به دلیل خستگی مفرط به پزشک مراجعه می کردند و در دوره ای 20 ساله در حدود 200 نفر به خاطر "غمگینی" شدید چشم از جهان بسته بودند.

بر اساس گزارش تلگراف، به علاوه در این کتاب مشخص شده است که سالانه 20 مرگ در اثر ابتلا به نوعی از بیماری سل به ثبت می رسیده است. در این نمایشگاه همچنین دستنوشته های نیوتن، اثر سه نسخه ای او درباره قوانین حرکت و اولین نسخه از کتاب منشاء گونه ها نوشته چالز داروین به نمایش گذاشته شده است.
نظرات بینندگان