arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

پس لرزه های رسوایی «کمبریج آنالیتیکا» ادامه دارد / فیس بوک از سرقت داده های کاربران آگاه بود!

یک ادعای جدید که از سوس دادگاهی در ایالات متحده مطرح شده نشان می دهد که فیس بوک از ماه ها پیش از علنی شدن رسوایی کممبریج آنالیتیکا از این ماجرا آگاه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک ادعای جدید که از سوس دادگاهی در ایالات متحده مطرح شده نشان می دهد که فیس بوک از ماه ها پیش از علنی شدن رسوایی کممبریج آنالیتیکا از این ماجرا آگاه بوده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،ادعاهای دادگاه نشان می دهد که ممکن است فیس بوک به خوبی از آنچه که قبل از رسوایی رخ داده بود آگاهی داشته است. این در حالی است که فیس بوک ادعا می کند در ماه های قبل از اینکه رسانه ها رسوایی را علنی کنند چیزی از این ماجرا نمی دانسته.

ماجرای این رسوایی نخستین بار در سال 2015 توسط گاردین مطرح شد و در همان زمان نیز اعلام شد که موسسه کمبریج آنالیتیکا موفق شده است اطلاعاتی را در مورد میلیونها کاربر فیس بوک در انگلیس، ایالات متحده و فراتر از این دو کشور  به دست آورد، که ممکن است از طریق روشهای نامناسب به اشتراک گذاشته شده میان برنامه نویسان و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته باشند.

اعتقاد بر این است که تا 87 میلیون کاربر تحت تاثیر این افشای داده ها قرار گرفته باشند و اطلاعاتشان بدون رضایت برای اهداف مختلف و به ویژه در مقاصد سیاسی مثل انتخاب به اشتراک گذاشته شده باشد. پس از افشای این رسوایی فیس بوک حدود 500،000 پوند توسط دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان (ICO) جریمه شد، گرچه این غول فناوری درخواست تجدید نظر داد اما به نظر نمی رسد این درخواست تاثیر خاصی داشته باشد.

اما اکنون در دادخواست جدیدی که توسط دادستان کل ایالات متحده در واشنگتن دی سی تهیه شده است، اتهامی جدید علیه فیس بوک مطرح شده است که می گوید: فیس بوک از سرقت ماهانه اطلاعات توسط کمبریج انالیتیکا از مدت ها پیش از رسوایی خبر داشته است.

این مسئله وقتی مهم تر می شود که بدانیم گفته می شود کمبریج آنالیتیکا اطلاعات را از 50 میلیون پروفایل فیس بوک جمع آوری کرده است تا روی رای دهندگان تاثیر بگذارد.  مدیرکل فیس بوک، مارک زوکربرگ قبلا گفته است که این شرکت تنها پس از آنکه روزنامه نگاران داستان رسوایی را منتشر کردند از آن آگاه شدند.

اما در دادخواست جدید اشاره شده که بر اساس مستندات پرونده برخی از کارکنان شکت فیس بوک از ماه ها پیش از این حادثه ایمیل هایی در مورد ماجرای کمبریج آنالیتیکا دریافت کرده اند.

 

نظرات بینندگان