arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸

با عجیب ترین مد «سیلیکون ولی » اشنا شوید / مصرف افراطی داروی متفورمین توسط افرادی که دیابت ندارند!

این روزها متخصصان حوزه فناوری در سیلیکون ولی به یک حرکت عجیب رو آورده اند و این حرکت چیزی نیست به جز مصرف افراطی داروی متفورمین.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها متخصصان حوزه فناوری در سیلیکون ولی به یک حرکت عجیب رو آورده اند و این حرکت چیزی نیست به جز مصرف افراطی داروی متفورمین.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، داروی متفورمین یکی از ارزان قیمت ترین و در دسترس ترین داروهای ضد دیابت است. نکته عجیب این است که متخصصان فعال در سیلیکون ولی علاقه خاصی به این دارو نشان می دهند و مایلند دائم از این دارو استفاده کنند.

 

به نظر می رسد افرادی که در زمینه فناوری فعال هستند، به طور فزاینده ای متفورمین مصرف می کنند که یک داروی معمول برای تزریق دیابت است.میلیون ها نفر از این دارو استفاده می کنند اما چرا؟!. آریل پلر یک سرمایه گذار سرشناس سیلیکون ولی است که  روزهای خود را صرف سفر در سراسر سانفرانسیکو برای ملاقات با کارآفرینان می کند. اکنون او در اوایل پنجاه سالگی است و بیشتر از همیشه درمورد سلامت خود فکر می کند، بنابراین او تلاش می کند تا میزان استرس خود را با خوردن متفورمین و تغذیه مناسب حفظ کند.

 

متفورمین یک قرص کوچک است که برای میلیون ها نفر مبتلا به دیابت تجویز می شود تا قند خون بالا را کنترل کنند. البته افرادی مثل پلر دیابت ندارند، اما تصور می کنند با مصرف متفورمین می توانند بیماری خود را پیشگیری کنند.بر اساس مطالعات اخیر از هر 12 مدیر  و سرمایه گذار در صنعت فناوری حداقل 6 نفر آنان در حال مصرف متفورمین هستند. برخی از آنان علت این کار را پیشگیری از پیری و برخی دیگر نیز افزایش راندمان کاری می دانند.

 

متفورمین یک نوآوری جدید نیست. این دارو، که در فرم عمومی با حدود 5 سنت برای یک قرص در دسترس است، برای دهه ها از سوی بیماران مبتلا به دیابت مصرف شده است.اما در سال های اخیر، محققان اثرات درازمدت این دارو را مورد بررسی قرار داده اند و دریافتند که افراد مبتلا به دیابت که سالهاست این دارو را تجربه کرده اند، از مزایای بهداشتی ناخواسته، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان در مقایسه با جمعیت عمومی، برخوردار شده اند و حتی برخی از مطالعات بیشتر در مورد این دارو در موشها نشان داده که متفورمین باعث افزایش طول عمر می شود.

 

به نظر می رسد که این دارو بعضی از اثرات مثبت محدودیت کالری را تقلید می کند. محدودیت کالری یک چالش بزرگ برای حفظ سلامت افراد است، زیرا این امر شامل خوردن  غذا به مقادیر بسیار کمتر در طول مدت طولانی است، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این دارو می تواند به گسترش طول عمر انسان کمک کند.

 

اما این دارو برخی عوارض جانبیعوارض نیز دارد برای مثال برخی از  مرتبط با استفاده طولانی مدت متفورمین عبارتند از اسهال، قند خون بسیار کم و درد شکمی. جدی ترین خطر این است که اسید بیش از حد در بدن ایجاد می شود و باعث ایجاد شرایطی به نام اسیدوز لاکتیک می شود.

 

با همه این ها متخصصان حوزه فناوری، به شدت نسبت به مصرف متفورمین نظری مثبت دارند و هدفشان این است که عمری طولانی تر و قند خونی کنترل شده تر داشته باشند. موضوعی که می تواند در نوع خود عجیب و جالب توجه باشد. برخی معتقدند عدم فرصت کافی برای ورزش مهندسان و فعالان سیلیکون ولی را به این سمت سوق داده است.

 

نظرات بینندگان