arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

آیا تلفن مدیر عامل آمازون توسط سعودی ها هک شده است؟

به گفته یک محقق استخدام شده توسط رئیس آمازون؛جف بیزوس، عربستان سعودی به تلفن وی نفوذ کرده و تلاش کرده اطلاعات خصوصی وی را رصد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته یک محقق استخدام شده توسط رئیس آمازون؛جف بیزوس، عربستان سعودی به تلفن وی نفوذ کرده و تلاش کرده اطلاعات خصوصی وی را رصد کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گاوین د بکر، که توسط جف بیزوس به عنوان مشاور امنیتی استخدام شده است مدعی است نیروهای سعودی در ماجرای طلاق بیزو نقش دارند.

تقریبا 2 ماه از زمانی که جف بیزوس و همسرش مک کینزی به علت رسوایی اخلاقی بیزوس اعلام طلاق کردند می گذرد. شاید علت ظاهری این طلاق (خیانت بیزوس به همسرش) مشخص باشد، اما این که این خبر چگونه منتشر شده و به گوش مک کینزی و رسانه ها رسیده همچنان در هاله ای از ابهام است و از رئیس جمهور ایالات متحده تا  دولت عربستان سعودی بین مظنونین حضور دارند.

اما چرا باید به عربستان سعودی شک کنیم؟ بیزوس مالک اصلی واشنگتن پست است؛ نشریه ای که به طور گسترده ای در مورد ارتباط بین شاهزاده محمد بن سلمان و قتل جمال خاشقچی گزارش داده است. خاشقچی یک مخالف و منتقد دولت عربستان بود که پیش از کشته شدن در ماه اکتبر، نظراتی انتقادی در مورد بن سلمان برای واشنگتن  پست نوشته بود

دی بکر در این خصوص می گوید: "محققان ما و چندین کارشناس با اطمینان زیاد نتیجه گرفتند که سعودی ها به تلفن بیزوس دسترسی داشته و اطلاعات شخصی وی را به دست آورده اند. او گفت که یافته هایش را به مقامات ایالات متحده ارائه داده است.

جالب است بدانید که بیزوس حدود یک ماه پیش نیز مدعی شده بود که از سوی نشریه اینکوایرر تهدید شده است که عکس هایی بسیار خصوصی از وی را در صورت ادامه پرونده منتشر می کند. درواقع بیزوس اعلام کرد از سوی این نشریه تهدید شده تصاویری برهنه و مستهجن از وی پخش خواهد شد، مگر این که روند تحقیقات خود برای یافتن عامل هک گوشی را متوقف کند.

مایکل سانچز، برادر لورن سانچز، معشوقه جف بیزوس نیز از مظنونین پرونده بود که علا از گردونه حدس و گمان خارج شده است.

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان