arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰

بشار اسد: آتش فتنه دامن کویت، عراق، لبنان و عربستان را خواهد گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری سوریه از اینکه کشورش به ورطه جنگ مذهبی کشیده شود، نگران است و از نقش علمای مسلمان در تحریک [بحران] گله دارد و تلاش خواهد کرد که علمای اهل سنت و شیعه را به همکاری برای سرکوب فتنه دعوت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از فارس، منابع نزدیک به رئیس جمهوری سوریه اعلام کردند که وی در هشداری به کشورهای منطقه تاکید کرده است که آتش فتنه محدود به سوریه نخواهد شد و دامن کشورهایی مانند کویت، عراق، لبنان و عربستان را خواهد گرفت.

منابع نزدیک به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تاکید کردند که وی تا چند روز دیگر و پیش از پایان سال جاری سخنرانی مهمی ایراد خواهد کرد.

این منابع سخنرانی وی را «مهم» توصیف کردند و افزودند که اسد در این سخنان ضمن انتقاد از برخی جریان‌ها در لبنان، به مواضع اتحادیه عرب نیز اعتراض خواهد کرد.

اسد: آتش فتنه دامن عربستان و بحرین را هم خواهد گرفت

این منابع گفتند: رئیس جمهوری سوریه از اینکه کشورش به ورطه جنگ مذهبی کشیده شود، نگران است و از نقش علمای مسلمان در تحریک [بحران] گله دارد و تلاش خواهد کرد که علمای اهل سنت و شیعه را به همکاری برای سرکوب فتنه دعوت کند.

روزنامه الرأی به نقل از این منابع نوشت: شعله‌های آتش فتنه فقط سوریه را نخواهد سوزاند بلکه لبنان، کویت، عراق، بحرین و عربستان و همه منطقه را نیز در بر خواهد گرفت. آنگاه خاموش کردن آتش دشوار خواهد بود.

به گفته این منابع، بشار اسد در سخنان خود به عملکرد اشتباه برخی مسئولان اعتراف می‌کند و به اینکه اطلاع‌رسانی رسمی کشورش برای رویارویی با حمله وحشیانه‌ای که با مشارکت بیشتر اعراب با غرب علیه سوریه انجام می‌شود، آمادگی نداشت، اذعان کرد.

بشار اسد تاکید کرده است که با توجه به حمایت کشورش از مقاومت در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ انتظار چنین توطئه‌ای علیه سوریه را داشت... و علاوه بر این موضع برخی کشورهای عربی نیز جای تعجب ندارد زیرا آنان کاری را انجام می‌دهند که از آنان خواسته شده است.

برخی اعراب تماس گرفتند و اعلام کردند که تحریم‌ سوریه را اجرا نمی‌کنند

بشار اسد فاش کرد که «با برخی کشورهای عربی که اخیرا علیه ما در رای‌گیری [اتحادیه عرب] شرکت کردند تماس گرفتم و این کشورهای گفتند که آنان را مجبور و تهدید کرده‌اند که اگر از تحریم سوریه حمایت نکنند نوبت آنان هم می‌رسد [که علیه‌شان توطئه شود].

اسد تصریح کرده است که برخی کشورهای با ما تماس گرفتند و توضیح دادند که موضع حقیقی آنان، این نیست و آنان به تحریم‌ها عمل نخواهند کرد هر چند که به آن رای مثبت داده‌اند.

ترکیه عرصه اقتصاد سوریه را از دست داد و بزودی عرصه‌های مهم را از دست می‌دهد

منابع مذکور تاکید کردند که بشار اسد با اشاره به نقش ترکیه در آسیب زدن به امنیت و ثبات سوریه تاکید کرد که وی «سیاست رجب طیب اردوغان و احمد داود اوغلو نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه را درک می‌کند که با نظر همه سیاستمداران ترکیه همخوانی ندارد.

اسد تاکید کرد که «ترکیه عرصه اقتصادی سوریه را از دست داد و بزودی عرصه‌های بسیار مهم دیگری را به دلیل مواضع ضدمقاومت خود از دست خواهد داد».

به گفته بشار اسد اسد، «وضعیت سوریه تحت کنترل کامل است» اما «جریان‌های ضدنظام در شهرهای سوریه فعال هستند.

احتمال ترور بشار اسد

این منابع که روزنامه الرأی آنان را منابع بسیار نزدیک به اسد توصیف کرد، از احتمال تلاش برای ترور بشار اسد سخن گفتند و افزودند که ممکن است مخالفان برای بر هم زدن اوضاع داخلی سوریه برای ترور بشار اسد تلاش کنند و جدای از میزان واقعگرایی این فرضیه و احتمال آن، شکست یا موفق بودن آن خط جاری سوریه را تغییر نخواهد داد و سبب نخواهد شد که مخالفان قدرت را در دست بگیرند.

اسد هنوز همه برگ‌های برنده خود را به کار نگرفته است

این منابع در پایان تاکید کردند که بشار اسد اعلام کرده است که وی هنوز از همه برگ‌های برنده‌ای که در جولان اشغالی، لبنان، کردها، عراق و علوی‌های ترکیه و به طور کل در نیروهای مقاومت در خلیج [فارس] دارد، استفاده نکرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
4
اون يارو ميگه خليج... .ماهم ازاو حمايت مي كنيم خدايابه كه بايد گفت؟؟؟؟
نظرات بینندگان