arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸

رویترز: امارات از اصحاب رسانه عرب جاسوسی کرده

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی آورده است، کارمندان سابق در آژانس اطلاعاتی آمریکا به امارات برای جاسوسی از ۱۰ روزنامه‌نگار و فعال رسانه کمک کرده‌اند. روند نفوذ به گوشی‌های آیفون ۱۰ شخصیت رسانه‌ای عربی در هفته‌ای انجام شد که عربستان، امارات، بحرین و مصر دست به اعمال تحریم‌ها علیه قطر زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی آورده است، کارمندان سابق در آژانس اطلاعاتی آمریکا به امارات برای جاسوسی از ۱۰ روزنامه‌نگار و فعال رسانه کمک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، از جمله افرادی که از آنها جاسوسی شده است، عزمی بشاره، اندیشمند عرب و عبد الرحمن الشیال، مدیر اجرایی العربی الجدید و حمد بن ثامر آل ثانی، رئیس هیأت مدیره الجزیره و جیزیل خوری، از اصحاب رسانه در شبکه بی بی سی عربی و عبدالله العذبه، سردبیر روزنامه قطری العرب و فیصل القاسم، مجری برنامه در شبکه الجزیره و عزام تمیمی، رئیس هیأت مدیره شبکه الحوار هستند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم ۹ کارمند سابق از آژانس امنیت ملی آمریکا و ارتش این کشور در این ماجرا مشارکت داشته‌اند.

رویترز گزارش داد، روند نفوذ به گوشی‌های آیفون ۱۰ شخصیت رسانه‌ای عربی در هفته‌ای انجام شد که عربستان، امارات، بحرین و مصر دست به اعمال تحریم‌ها علیه قطر زدند.

طبق گفته جاسوسان پیشین، هدف از این اقدام دستیابی به اطلاعاتی بوده که نشان دهد نظام حاکم در قطر مستقیماً بر پوشش‌دهی شبکه الجزیره و دیگر رسانه‌ها تأثیر داشته است و همچنین ارتباط احتمالی میان الجزیره با هر فرد وابسته به اخوان‌المسلمین روشن شود.

نظرات بینندگان