arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

نماینده ولی فقیه در سوریه: همه مردم منطقه از نقش مدافعان حرم منتفع شده اند / اگر این تدبیر حضرت آقا نبود، امروز وضعیت منطقه معلوم نبود

آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه چهارشنبه شب تاکید کرد: نقش مدافعان حرم در سوریه و مقابله آنان با تروریست‌ها امروز برای ملت‌های منطقه بیش از پیش روشن و آشکار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در سوریه چهارشنبه شب تاکید کرد: نقش مدافعان حرم در سوریه و مقابله آنان با تروریست‌ها امروز برای ملت‌های منطقه بیش از پیش روشن و آشکار شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری که در مراسم بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در حرم حضرت رقیه (س) در دمشق سخن می‌گفت، افزود: این اقدام با تدبیر رهبر معظم انقلاب بود و امروز همه مردم منطقه از آن منتفع شده اند.

وی بااشاره به اینکه یکی از اخلاقیات قرآنی دفاع از حرمین است، تصریح کرد: اگر این تدبیر حضرت آقا نبود و تروریست‌ها بر کشور‌های منطقه تسلط پیدا می‌کردند، امروز وضعیت منطقه معلوم نبود چرا که تکفیری‌ها به هیچ کس حتی مسیحیان و اهل سنت نیز رحم نمی‌کردند.

نماینده رهبری در سوریه خاطر نشان کرد: این تدابیر و اقدامات موجب شد تا تروریست‌ها نتوانند به حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س) آسیبی وارد کنند.

آیت الله طباطبایی اشکذری در ادامه با اشاره به این که پیامبر اسلام توانست بعد از بعثت فرهنگ مردم را تغییر دهد، خاطر نشان کرد: امروز یک سوال اساسی در ارتباط با جامعه این است که چرا جامعه ما در برخی امور موفق نیست.

وی ادامه داد: باید گفت: که، چون در جامعه ما برخی راه و سیره پیامبر را کنار گذاشته و در صورت رعایت آن بسیاری از مسایل و مشکلات حل می‌شود.

نماینده رهبری در سوریه تصریح کرد: پیامبر اسلام بزرگ‌ترین مدال را از خداوند دریافت کرد و آن اخلاق بود و ایشان با توسل به همین اخلاق توانست جامعه و خانواده را در زمان حیات خود بسازد.

وی تاکید کرد: چیزی که ما امروز به آن سخت نیازمندیم اخلاق است و باید در نظر داشت که دشمن به دنبال از بین بردن اخلاق در جامعه بوده و ما باید بیش از همه در این مقطع بر آن تاکید کنیم.

در ادامه این مراسم نیز مداحی و همخوانی قرآن مجید انجام شد.

در حرم حضرت زینب (س) نیز مراسم مشابهی با حضور جمعی از زایران ایرانی، عراقی، بحرینی و دیگر کشور‌های جهان برگزار شد.

نظرات بینندگان