arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸

دردسری بزرگ برای غول فناوری چین / نقص امنیتی گسترده در میلیون ها تلفن همراه شیائومی

گروهی از پژوهشگران متوجه شده اند که میلیون ها تلفن همراه شیائومی دچار نقص امنیتی گسترده ای هستند که می تواند کاربران را در معرض خطر هک شدن قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران متوجه شده اند که میلیون ها تلفن همراه شیائومی دچار نقص امنیتی گسترده ای هستند که می تواند کاربران را در معرض خطر هک شدن قرار دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تلفن های همراه شیائومی، آسیب پذیر تر از آن هستند که بتوانند در برابر هکرها مقاومت کنند.

به اعتقاد پژوهشگران، این غول فناوری چینی باید زودتر از این ها به فکر حل مشکل امنیتی خود می افتاد و در برابر این مسئله بسیار بی تفاوت ظاهر شده است. محققان امنیتی از Check Point این آسیب پذیری را با کمک برنامه ای مبتنی بر آنتی ویروس هایی شامل Avast، AVL و Tencent ارزیابی کردند.

به گفته این پژوهشگران شیائومی به روز رسانی های خود را از طریق یک اتصال HTTP غیر امن انجام می دهد و این یعنی اگر یک مهاجم بالقوه در همان شبکه وای فای حضور داشته باشد، هکر می تواند در این به روز رسانی ها از طریق یک حمله نسبتا ساده  وارد نرم افزارهای مخرب شود و سوء استفاده از اطلاعات کاربران را آغاز کند.

سخنگوی شرکت شیائومی در پاسخ به این ماجرا در بیانیه ای اعلام کرده که شیائومی از این نقص اگاه است و در حال حاضر نیز با شرکای امنیتی خود برای حل آن مشغول به کار شده است. تلفن های هوشمند شیائومی از محبوب ترین دستگاه های موجود در چین هستند، چرا که این شرکت دارای تلفن های قابل انعطاف و گوشی های پیشرفته و البته قیمتی مناسب است. طبق گزارش های مالی درآمد سه ماهه اخیر شرکت های تولید کننده تلفن همراه، گوشی های این شرکت به عنوان چهارمین تلفن های فروخته شده در جهان شناخته می شوند. شیائومی اعلام کرده که در سال 2018 حدود 118.7 میلیون گوشی فروخته است.

اما پیشگیری از آسیب پذیری ها روی گوشی های هوشمند بسیار سخت است، زیرا مردم سالانه صدها هزار برنامه مخرب دانلود می کنند و هنگامی که نقص امنیتی "پیش نصب" شده است، چالش جدیدی ایجاد می کند، زیرا میلیون ها نفر در معرض حملات لحظه ای قرار می گیرند.

افزون بر این ها، تلفن ها اهدافی قوی  برای هکرها هستند چرا که حاوی اطلاعاتی حساس مانند موقعیت مکانی، عکس ها، پیام ها و مخاطبین هستند.

 

 

نظرات بینندگان