arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

مرورگر فایر فاکس از ویژگی «بارگذاری تنبل» پشتیبانی می کند

پس از گوگل کروم، فایرفاکس تصمیم گرفته از ویژگی بارگذاری تنبل صفحات پشتیبانی کند. این موضوع در حالت آزمایشی قرار دارد و به زودی وارد فاز جدی تر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از گوگل کروم، فایرفاکس تصمیم گرفته از ویژگی بارگذاری تنبل صفحات پشتیبانی کند. این موضوع در حالت آزمایشی قرار دارد و به زودی وارد فاز جدی تر خواهد شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پشتیبانی از بارگذاری تنبل، یک ویژگی مثبت است که سرعت نهایی دسترسی به وب را افزایش می دهد. اما شاید در این مورد اطلاعاتی نداشته باشید بنابراین جالب است بدانید که در این روش تا زمانی که کاربر اقدام به بازدید از سایر بخش‌های یک سایت یا اپلیکیشن نکرده باشد، آن بخش برای کاربران بارگذاری نمی‌شود تا زمانی که کاربر بخواهد از آنها بازدید کند. این روش سبب می‌شود تا بخش‌های مختلف یک صفحه به صورت بخش بخش بارگذاری شوند و سرعت بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد. همچنین باتوجه به اینکه بخش‌های اضافی و مشاهده نشده هنوز بارگذاری نشده‌اند، ترافیک کمتری را از کاربران دریافت می‌کند.

اکنون مهندسان موزیلا قصد دارند  با اضافه کردن پشتیبانی از "بارگذاری تنبل"، یک مکانیسم برای بارگیری و بارگذاری تصاویر در صورتی که روی صفحه نمایش کاربر در هنگام بارگذاری اولین وب سایت قابل مشاهده نیستند، اجرایی کنند.

مرورگر فایر فاکس از ویژگی «بارگذاری تنبل» پشتیبانی می کند

کار  اضافه کردن این ویژگی در فایرفاکس از ماه گذشته آغاز شد. گوگل از ماه ژانویه 2018، برای بیش از یک سال، از مکانیسم بارگذاری تنبل در کروم استفاده کرده است. البته این سیستم چندان جدید نیست و سیستم بارگذاری تنبل از بیش از یک دهه پیش در بخش توسعه وب بوده است. این ویژگی ابتدا به عنوان یک مفهوم برای کتابخانه های جاوااسکریپت ایجاد شد.

سپس توسعه دهندگان دریافتند که با تاخیر در بارگیری تصاویر غیر قابل مشاهده، می توانند به طور قابل توجهی زمان بارگذاری صفحات وب، معیارهای بهینه سازی جستجوگرها (جستجوگرها) و موقعیت بهتر در نتایج جستجوی گوگل را بهبود بخشند.

این مفهوم به سرعت گسترش یافت و تا اوایل سال 2010، صدها کتابخانه و پلاگین وجود داشت که راه های آسانی برای اجرای مکانیزم بارگذاری تنبل در وب سایت ها، صرف نظر از زبان برنامه نویسی پایه و یا سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کردند.

اولین قدم به سمت بارگذاری تنبل از سطح وبسایت به سطح مرورگر در ژانویه 2018 انجام شد؛ زمانی که گوگل یک سند طراحی را ارائه کرد که نشان داد چگونه کروم از بارگذاری پویای تصاویر و فریم هایی که خارج از بخش "قابل رویت" صفحه است پشتیبانی می کند.با پشتیبانی از گوگل، این ویژگی برای مرورگرهای دیگر نیز جذاب شد و فایرفاکس نیز به فکر اجرای این طرح افتاد.

 

نظرات بینندگان