arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

خرید کابل‌های زیردریا توسط گوگل، مایکروسافت، فیس‌بوک در سکوت

گوگل میلیاردها دلار از بابت سرویس کلود خود پول به جیب زده و حالا در حال صرف این مبلغ برای خود اینترنت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گوگل میلیاردها دلار از بابت سرویس کلود خود پول به جیب زده و حالا در حال صرف این مبلغ برای خود اینترنت است.

به گزارش خبرآنلاین، غول‌های آی‌تی بدون سروصدا در حال خریدن کابل‌های دیتای زیردریایی هستند که پیش‌ازاین فقط کار اپراتورهای بزرگ اینترنتی-ارتباطاتی بود.

ماه فوریه بود که گوگل اعلام کرد کابل موسوم به Curie را بین کالیفرنیا و شیلی احداث می‌کند. این اولین کابل قاره‌ای است که برای اولین بار مدیریت ساخت و توسعه آن به دست یک کمپانی غیر مخابراتی می‌افتد.

گوگل منهای این پروژه، به آهستگی در اغلب کابل‌های زیردریایی سرمایه‌گذاری‌های سنگین کرده است.

از سال 2016 بدین سو موجی از خرید و توسعه کابل‌های اینترنت زیردریا توسط گوگل، فیس‌بوک، مایکروسافت و آمازون به راه افتاده است و آن‌ها قصد دارند زیردریا را از آن خود کرده و درنهایت «بک بون» اینترنت را در دست‌گیرند، بک بونی که تاکنون در دست اپراتورها بوده است.

در حال حاضر 700 هزار مایل کابل زیردریایی در حال استفاده است.

در گذشته سازندگان کابل در تجارت فروش پهنای باند بودند و امروز محتواسازان در حال ساخت کابل‌های زیردریایی!

اینترنت امروزه مبتنی بر کلود (ابر) شده اما واقعیت این است که دیتا نه روی ابرها، بلکه زیردریاها عبور و مرور می‌کند و شرکتی مانند گوگل 10433 مایل کابل زیردریایی را به مالکیت درآورده است که این رقم در کنار مایکروسافت، فیس‌بوک و آمازون به 63605 مایل می‌رسد.

در دهه گذشته رشد استفاده از کابل زیردریایی انفجاری توصیف‌شده است و به دلیل استفاده از محتوای ویدئویی ارقام پهنای باند مصرفی در کشورهای مختلف سیر صعودی داشته است.

در سال 2017 هند 4977 مگابیت بر ثانیه پهنای باند بین‌الملل داشته درحالی‌که این رقم برای آمریکا 4960388 مگابیت بر ثانیه بوده است.

نظرات بینندگان