arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

ایالات متحده ممنوعیت های هواوی در آلمان را نادیده می گیرد

ایالات متحده تصمیم گرفته ممنوعیت های در نظر گرفته شده برای فعالیت هواوی در آلمان را نادیده بگیرد. این موضوعی است که اخیرا از سوی برخی منابع ناشناس مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایالات متحده تصمیم گرفته ممنوعیت های در نظر گرفته شده برای فعالیت هواوی در آلمان را نادیده بگیرد. این موضوعی است که اخیرا از سوی برخی منابع ناشناس مطرح شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایالات متحده دیگر نیازی به ممنوعیت های هواوی در آلمان ندارد و تصمیم گرفته نسبت به این موضوع، موضعی خنثی تر در پیش بگیرد. این در حالی است که پیش از این ایالات متحده تهدید کرده بود که محدودیت هایی را در خصوص حضور اینترنت 5G در آلمان اعمال خواهد کرد.

اما بررسی های جدید  نشان می دهد که ایالات متحده در مورد نقش بالقوه هواوی در توسعه اینترنت 5G در آلمان نگران نیست. به نظر می رسد که مواضع ایالات متحده طی هفته های اخیر تغییر کرده است. بر همین اساس است که روزنامه صبح فرانکفورت به نقل از برخی منابع دولتی ناشناس آلمان، گزارش داد که مقامات ارشد آمریکایی مشکلی با خدمات 5Gهواوی در آلمان ندارند.

اما علت این عقبب نشینی از سوی ایالات متحده چیست؟ به نظر می رسد استانداردها و زیرساخت های حوزه اینترنت 5G در آلمان بسیار قدرتمند است و در نتیجه این کشور در حوزه امنیت 5G بسیار قوی عمل می کند. ایالات متحده می گوید رویکردهای امنیتی 5G بسیار کامل است بنابراین دیگر نیازی نیست که آلمان به طور صریح  هواوی را ممنوع کند.

این تغییر رویکرد در شرایطی رخ می دهد که در ماه مارس، سفیر ایالات متحده در آلمان در نامه ای به وزیر اقتصاد کشور آلمان نوشت که ایالات متحده نمی تواند با همان شفافیت گذشته اطلاعات خود را با آلمان به اشتراک بگذارد چرا که نگران دسترسی چینی ها به اطلاعات آلمان است.

افزون بر این وزیر امور خارجه ایالات متحده، مایک پومپئو نیز هشدارهایی غیر مستقیم در خصوص تجهیزات هواوی و استفاده از این تجهیزات توسط متحدان واشنگتن اعلام کرده بود.

 

 

 

 

نظرات بینندگان