arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

وزیر کشور: دبی دز، کرخه و کارون در 3 روز آینده کاهش می‌یابد

وزیر کشور گفت: مقرر شد به صورت مقطعی در ۳ روز آینده کاهشی بسیار جدی در خروجی آب کارون، کرخه و دز انجام شود و پس از ۳ روز با بررسی مجدد، متناسب با شرایط اقلیمی تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور:دبی دز، کرخه و کارون در 3 روز آینده کاهش می‌یابدعبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به نقش پر رنگ مردم خوزستان در مهار سیلاب، اظهار کرد: در مقطع اهواز دبی رودخانه کارون ۳ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه است که اهواز تاکنون چنین تجربه‌ای را نداشت و ظرفیت واقعی رودخانه کارون حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه است.

وی افزود: مقرر شد به صورت مقطعی در ۳ روز آینده کاهشی بسیار جدی در خروجی آب کارون، کرخه و دز انجام شود و پس از ۳ روز بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و متناسب با شرایط اقلیمی تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به آب‌گرفتگی برخی خیابان‌های اهواز، عنوان کرد: آبی که در حاشیه‌های برخی خیابان‌های اهواز وارد شد ناشی از کانال شهید چمران است که سرریز کرد و بیش از ۸۰ درصد کار مدیریت شد و ۲۰ درصد باقیمانده امشب انجام می‌شود و هیچ‌گونه نفوذ آبی به منازل مردم رخ نداد.

وی گفت: از دو روز گذشته ۵ استان به عنوان استان‌های معین در خوزستان مستقر شدند و هر کدام در منطقه‌ای مسؤولیت به عهده گرفتند.

رحمانی فضلی با اشاره به تدارک اردوگاه‌های اسکان موقت در خوزستان، اظهار کرد: اردوگاه‌هایی در خوزستان با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر اسکان تدارک دیده شده است که در حدود ۴۰ هزار نفر از آن‌ها مردم اسکان داده شده‌اند و مشکل در خصوص تغذیه و امکانات وجود ندارد.

رحمانی فضلی گفت: شایعات ایجاد شده در فضای مجازی کاملا بی‌اساس است و موضوعی که بتواند دغدغه‌ای برای مردم در حوزه امنیتی و انتظامی ایجاد کند وجود ندارد

نظرات بینندگان