arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

انتشار جزئيات گزارش مولر / ترامپ پس از شنیدن خبر انتخاب مولر گفت «این باعث پایان دوره ریاست جمهوری من می‌شود؛ به فنا رفتم»

آن‌طور که در این گزارش آمده همچنین ترامپ تلاش‌های بسیاری داشته تا رابرت مولر را از این پرونده کنار بگذارد. ترامپ دان مک گان، وکیل سابق کاخ سفید را به خانه‌اش دعوت کرده و به او دستور داده تا به دادستان زنگ بزند و از او بخواهد که رابرت مولر باید برکنار شود ولی مک گان از پذیرش این امر خودداری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را «پایان بازی» دانست.

به گزارش «انتخاب»؛ دونالد ترامپ در واکنش به انتشار بخش‌هایی از این گزارش ضمن استقبال از نتیجه، آن‌را «پایان بازی» برای مخالفانش دانست. وکیل ترامپ نیز این گزارش را یک پیروزی کامل برای رئيس جمهوری آمریکا نامید.

این گزارش البته با تصمیم وزارت دادگستری آمریکا به صورت کامل منتشر نشده و بخش‌هایی از آن به دلیل حساسیت اطلاعات حذف شده است.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا گفته است که مولر در نهایت به یک نتیجه قضایی دقیق درباره این اتهامات نرسیده است.

دونالد ترامپ نیز بلافاصله پس از انتشار این گزارش در حساب توییتر خود با به اشتراک گذاشتن پستی به مخالفان خود حمله کرد.

با اینکه گزارش نتوانسته اثبات کند که ترامپ از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اطلاع داشته اما به نکات قابل توجهی دست یافته است.

در می ۲۰۱۷ زمانی که دونالد ترامپ مطلع شده رابرت مولر از سوی جف سشرز مسئول پیگیری ارتباط ترامپ با مداخله روسیه در انتخابات آمریکا شده، بسیار از این اتفاق نگران شده و می‌گوید: «اوه خدای من، این وحشتناک است و باعث پایان دوره ریاست جمهوری من می‌شود. من به فنا رفتم.»

آن‌طور که در این گزارش آمده همچنین ترامپ تلاش‌های بسیاری داشته تا رابرت مولر را از این پرونده کنار بگذارد. ترامپ دان مک گان، وکیل سابق کاخ سفید را به خانه‌اش دعوت کرده و به او دستور داده تا به دادستان زنگ بزند و از او بخواهد که رابرت مولر باید برکنار شود ولی آقای مک گان از پذیرش این امر خودداری می‌کند.

رابرت مولر و همکارانش ۲۲ ماه در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه تحقیق کردند.

رئیس جمهوری آمریکا هرگونه تبانی با روسیه را رد کرده است. وی از تحقیق رابرت مولر در مورد احتمال تبانی کارزارش با روسیه تحت عنوان «اذیت و آزار رئیس جمهوری» یاد کرده است.

نظرات بینندگان