arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

وزیر اقتصاد ژاپن: همچنان به خرید نفت از ایران متعهدیم

وزیر اقتصاد و تجارت دولت ژاپن امروز جمعه گفت، ژاپن همچنان متعهد به اجتناب از تأثیرات مضر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است؛ زیرا این کشور نفتی جایگاه مهمی در امنیت عرضه نفت خام ژاپن دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اقتصاد و تجارت دولت ژاپن امروز جمعه گفت، ژاپن همچنان متعهد به اجتناب از تأثیرات مضر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است؛ زیرا این کشور نفتی جایگاه مهمی در امنیت عرضه نفت خام ژاپن دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اس پی گلوبال، «هیروشیک سکو»، وزیر اقتصاد ژاپن با حضور در کنفرانس خبری گفت، حفظ روابط ژاپن با ایران به‌عنوان یکی از کشور‌های تولید کننده نفت خام در جهان بسیار مهم است، زیرا ما تقریباً تمام نیاز‌های نفتی خود را از طریق واردات تأمین می‌کنیم.

وی اگرچه از ارائه جزئیات مذاکرات توکیو با مقامات آمریکایی در مورد تحریم‌های ایران اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداد، اما گفت، ما قصد داریم که مذاکرات نزدیک با طرف آمریکایی را برای جلوگیری از تأثیر مضر اقدامات ایالات متحده بر تأمین انرژی پایدار ژاپن و فعالیت‌های شرکت‌های خود داشته باشیم.

پیش از این نیز یک مقام ارشد ژاپنی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با تارنمای «اس پی گلوبال» گفت که دور نخست این مذاکرات روز دوشنبه گذشته در حالی پایان یافت که ژاپن همچنان بر حفظ روند تأمین انرژی خود از ایران اصرار دارد و تلاش خواهد کرد به هر نحو ممکن به این خواسته خود برسد.
این مقام ژاپنی افزود: در هفته گذشته «هیروشی اوکا»، دستیار و مدیرکل امور خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه ژاپن و «ساندرا کوودکیرک»، دستیار و معاون اداره منابع انرژی وزارت آمریکا همراه با چند مقام دیگر ژاپنی از وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنایع و وزارت انرژی آمریکا مذاکرات مفصلی را در خصوص تداوم خرید نفت ژاپن از ایران داشتند و قرار است این مذاکرات برای نیل به نتیجه بهتر به‌زودی ادامه یابد.

ژاپن یکی از هشت کشور جهان است که در ماه نوامبر توانست از دولت آمریکا برای واردات نفتی از ایران به مدت شش ماه معافیت دریافت کند و این معافیت در دوم ماه می (۱۲ اردیبهشت) به اتمام خواهد رسید.

به دنبال عدم شفافیت دولت آمریکا در مورد تمدید و یا عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، اما پالایشگاه‌های ژاپنی تا اواسط ماه آوریل (اسفند- فروردین) واردات نفت خام از ایران را تکمیل کرده‌اند.

نظرات بینندگان