arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

‌نماینده اهواز: حلقه توزیع کمک‌ها در خوزستان نامنظم است / تعدادی از مردم در اردوگاه‌ها و چادرها به سر می‌برند / با گرمای هوا شرایط سکونت مردم در این مناطق سخت‌تر می‌شود

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه «کمک‌ها و خدمات زیادی به سیل زدگان خوزستان داده می‌شود»، در عین حال حلقه توزیع این کمک‌ها را نامنظم دانست و خواستار ساماندهی دقیق آن از سوی دولت شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه «کمک‌ها و خدمات زیادی به سیل زدگان خوزستان داده می‌شود»، در عین حال حلقه توزیع این کمک‌ها را نامنظم دانست و خواستار ساماندهی دقیق آن از سوی دولت شد.

علی ساری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در اهواز و سایر شهرهای حوزه انتخابیه خود گفت: درست است که دبی آب در کرخه و کارون ثابت مانده ولی با توجه به اینکه زمین‌ها سیراب شده مجرای آب دوباره به رودخانه بر می‌گردد و عملاً دبی رودخانه را افزایش می‌دهد و باعث آبگرفتگی در نقاط جدید خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حوزه بامدژ که زیر آب بوده هنوز هم در همان وضعیت است و زمین‌های کشاورزی بخش اسماعیلیه هم زیر آب است. همچنین به دلیل حرکت روان آب‌ها و تلاقی رودخانه‌های کارون و کرخه تهدیدات جدیدی به وجود آمده است. شهرستان کارون متأثر از حرکت روان آب‌ها از اطراف رودخانه است و مسیر خسرج حمیدیه نیز زیر آب است.

ساری با اشاره به سکونت تعدادی از مردم در اردوگاه‌ها و چادرها اضافه کرد: ورودی شهر اهواز و سرتاسر شهر رودخانه لب به لب است و این باعث می‌شود اخلال در سیستم فاضلاب ایجاد شود. البته از طریق مکنده‌های قوی و پمپ‌های نفت تلاش می‌شود که این اشکال مرتفع شود ولی یک سری از آب‌هایی که در ساحل رودخانه است به دلیل اینکه فاضلاب وارد رودخانه می‌شود بر می‌گردد. بنابراین از طریق پمپ‌های قوی سعی می‌کنند فاضلاب را مجدداً به سمت رودخانه هدایت کنند ولی در بخش‌های دیگری از شهر که به رودخانه دسترسی ندارد و با رودخانه فاصله دارد از طریق پمپ و تخلیه به وسیله تانکر این کار انجام می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: حرکت روان آب‌ها از طریق جایی که رودخانه کرخه و دز آب‌هایشان یکی می‌شود و وارد کانال‌های غدیر، سلمان و نیشکر می‌شود قابل توجه است. این سه کانال حریم مربوط به منطقه عین دو، ملاشیه و گلبهار را تهدید می‌کند. بخش‌هایی از عین دو دچار آبگرفتگی شده و یک سوم آن زیر آب است و اگر کانال‌ها کنترل نشود امکان حرکت بیشتر آب به آن منطقه هم وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اعزام ماشین آلات سنگین برای انجام لایروبی نهرها و همچنین تحکیم سیل بند، اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات حریم مربوط به منطقه عین دو، ملاشیه، گلبهار و سایر مناطق حفظ شود.

ساری در ادامه با انتقاد از نبود نظم در توزیع غذا و خدمات بین سیل زدگان یادآور شد: تعدادی از مردم در اردوگاه‌ها و چادرها به سر می‌برند. البته خدمات به اندازه زیاد وارد استان‌ها می‌شود ولی حلقه توزیع نامنظم است و انتظار می‌رود نماینده عالی دولت نسبت به ساماندهی دقیق‌تر آن و رفع اشکالات موجود اقدام کند.

این نماینده مجلس همچنین خواستار فراهم کردن وسایل برودتی برای سیل زدگان ساکن در اردوگاه‌ها و چادرها شد و گفت: با گرمای هوا شرایط سکونت مردم در این مناطق سخت‌تر می‌شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر برای آن فکری شود.

نماینده مردم اهواز با انتقاد از عدم اعلام برنامه دقیق برای بازسازی خانه‌های سیل زدگان تاکید کرد: دولت باید این زمان بندی را به صورت دقیق به مردم اعلام کند که این کار چه زمانی به پایان می‌رسد و امداد در حوزه مسکن کی انجام خواهد شد. در این صورت آرامش خاطری به مردم داده می‌شود.

ساری در پایان خواستار برنامه ریزی دقیق دولت برای پرداخت خسارات سیل زدگان شد و گفت: مردم با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند و امیدواریم دولت با یک برنامه دقیق گام مهمی در جهت پرداخت خسارات بردارد.

نظرات بینندگان