arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

هشدار هواشناسی درباره بارش برف در برخی استان‌ها: سفر‌های غیر ضروری به شمال و شمال‌غرب کشور خودداری کنید

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور و اختلال در تردد‌های جاده‌ای به سبب کولاک برف و مه‌گرفتگی هشدار داده است. در پایان اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: از روز یکشنبه (۱ اردیبهشت) تا اواخر هفته موج کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس از شمال‌غرب تا شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در استان‌های شمال‌غرب، تهران، استان‌های مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمال‌شرق و شرق طی صبح سه‌شنبه تا پنجشنبه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور و اختلال در تردد‌های جاده‌ای به سبب کولاک برف و مه‌گرفتگی هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان هواشناسی ضمن اشاره به عبور متناوب سامانه‌های بارشی طی امروز (۳۰ فروردین) تا فردا و از بعد ازظهر یکشنبه (۱ اردیبهشت) تا سه‌شنبه هفته آینده که بارش باران و در برخی نقاط رگبار را به همراه دارد آمده است: در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب و شمال غرب به‌ویژه جاده‌های کوهستانی البرز بارش برف، وزش باد و در نیمه شمالی کشور کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۳۰ فروردین) تا ظهر فردا (۳۱ فروردین) بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان و از بعد ازظهر فردا رگبار باران گاهی با وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی -بارش تجمعی بین ۱۰ تا ۲۵ میلی‌متر- پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ادامه این اطلاعیه درباره وضعیت جوی کشور از اوایل شب یکشنبه (۱ اردیبهشت) و طی روز دوشنبه (۲ اردیبهشت) آمده است: بارش باران و برف و وزش باد در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، دامنه‌های البرز درشمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران -بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمال‌غرب کردستان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر- خواهد بود همچنین از روز دوشنبه به تدریج با تشدید جریان‌های شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی باهشدار به احتمال اختلال در تردد‌های جاده‌ای به دلیل فعالیت سامانه‌های بارشی در کشور تاکید کرده است که طی شب یکشنبه (اول اردیبهشت) تا صبح سه‌شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی، لغزندگی، کاهش شدید دید به سبب مه در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال‌غرب پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن طی روز دوشنبه (۲ اردیبهشت) در شمال‌غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

بر اساس این اخطاریه بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و رگبار باران همراه است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به‌ویژه طی روز دوشنبه در مسیر‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در پایان اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: از روز یکشنبه (۱ اردیبهشت) تا اواخر هفته موج کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس از شمال‌غرب تا شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در استان‌های شمال‌غرب، تهران، استان‌های مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمال‌شرق و شرق طی صبح سه‌شنبه تا پنجشنبه است.

نظرات بینندگان