arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / خبر‌های مهمی که دیروز ممکن است از دست داده باشید؛ از بحران برای آیفون بازهای ایران تا ادعای درگیری مردم با حشدالشعبی و کنایه فتاح به آنجلینا جولیِ «رقاصه»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار روز گذشته 31 فروردین ماه 98، را با هم مرور می کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب درگیری مردم با حشدالشعبی - فرمانده انتظامی گناوه گفت: درگیری مردم بندرریگ این شهرستان با نیرو‌های حشدالشعبی عراق که در کلیپی در فضای مجازی انتشار یافته کذب است و واقعیت ندارد. سرهنگ احمدی افزود: فیلم انتشار یافته مربوط به بندر ریگ، شهرستان گناوه و حتی استان بوشهر نیست.

افزایش حقوق دوباره بازنشستگان پس از مصوبه ۴۰۰ هزار تومانی - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است و علاوه بر این ۴۰۰ هزار تومان ثابت که مصوبه مجلس بود، درصدی به آن اضافه خواهد شد که منتظر هستیم سازمان برنامه جزئیات آن را قطعی کند تا بر مبنای آن حقوق قطعی بازنشستگان واریز شود.

تکذیب درگیری نیرو‌های ایرانی و روس در سوریه - ارتش سوریه اعلام کرد گزارش‌های حاکی از وقوع درگیری میان نیرو‌های ایرانی و روس در این کشور عاری از صحت است. برخی رسانه‌ها خبری را منتشر کرده بودند مبنی بر این که میان نیرو‌های روس و ایرانی در دیر الزور و حلب درگیری روی داده است.

بحران اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ استور - توقف فعالیت اپلیکیشن‌های ایرانی در بازار آنلاین اپل، حداقل یک‌سوم کاربران موبایل را تحت تأثیر قرار داده و در نهایت شرکت‌ها به این سمت می‌روند که از حالت وب‌سایت برای برنامه‌های خود استفاده کنند، هر چند بسیاری از توسعه‌دهندگان همین حالا هم کارشان را از دست داده‌اند.

توکلی: چرا ظریف رفت و روحانی نرفت؟ - احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به موضع گیری روسیه و چین که اعلام کرده بودند در صورت عدم پیوستن ایران به FATF با ایران معاملات مالی انجام نمی‌دهند، به «انتخاب» گفت: البته چینی که رئیس جمهورش به ایران می‌آید و وزیر خارجه به استقبالش می‌رود و رئیس جمهور ما نمی‌رود، باید هم چنین حرفی بزند. ما خودمان همه چیز را خراب می‌کنیم بعد می‌گوییم چرا آن‌ها ‏به ما میدان نمی‌دهند‎. ‎

کمک اروپا به سیل زدگان را به صورتشان بزنید - پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد می‌گوید: اتحادیه اروپا هم ۱.۵ میلیون یورو به سیل زدگان کشورمان کمک کرد، وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد. کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در حالی است که آن‌ها ۴۰ میلیون یورو به آنجلیناجولی که یک رقاصه است کمک کردند.

۶۷.۵ درصد مردم در نوروز به سفر نرفتند - براساس نتایج نظرسنجی ملی ایسپا، ۳۲.۵ درصد مردم اعلام کرده‌اند که در ایام عید نوروز به مسافرت بیرون از شهرستان محل سکونت خود رفته اند و ۶۷.۵ درصد اعلام کرده‌اند به مسافرت نرفته‌اند. از بین کسانی که به مسافرت نرفته اند ۳۸ درصد مسائل و مشکلات مالی را دلیل عدم مسافرت ذکر کره‌اند و ۲۰ درصد نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی کشور را.

توهین نژادپرستانه به انصاری فرد: با این «پاکی» کاری از پیش نمی‌بری - روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی به نقل از یک هوادار تیم ناتینگهام فارست نوشته: در جریان دیدار ناتینگهام فارست و استون ویلا، زمانی که انصاری فرد مهاجم ایرانی تیم ما به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد، مردی را دیدم که به صدای بلند از الفاظی ناخوشایند و نیش دار علیه او استفاده می‌کند؛ آن مرد که ظاهرا روی صحبتش با سرمربی بود، داد زد: «تو نمی‌توانی با یک پاکی (کلمه‌ای توهین آمیز و نژاد پرستانه برای خطاب کردن فردی از خاورمیانه)، آن جلو کاری از پیش ببری و گل بزنی.» و این در حالی بود که آن مرد اطرافش را برای گرفتن تایید از سوی سایر هواداران نگاه می‌کرد که خوشبختانه هیچ موردی پیدا نکرد.

نظرات بینندگان