arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

فرمانده نیروی دریایی سپاه: خدمات‌رسانی ۸ شناور حشدالشعبی به سیل‌زدگان خوزستان/ دیگر معضل صید ترال در آب‌های زیر ۲۰۰ متر نداریم

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ۸ فروند شناور از سوی حشدالشعبی به ما در امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان کمک کردند؛ ضمن اینکه کسانی که نسبت به وجود نیروهای حشدالشعبی در خوزستان معترضند، یا ناآگاه­ند یا وابسته به بیگانگان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ۸ فروند شناور از سوی حشدالشعبی به ما در امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان کمک کردند؛ ضمن اینکه کسانی که نسبت به وجود نیروهای حشدالشعبی در خوزستان معترضند، یا ناآگاه­ند یا وابسته به بیگانگان.

به گزارش فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌‌وگو با بخش ویژه خبری شب گذشته شبکه دوم سیما با اشاره به آخرین وضعیت کمک رسانی سپاه به مناطق سیل زده گفت: ما اولین تجربه بسیج نیروی دریایی سپاه را در سیل خوزستان شاهد بودیم؛ بالغ بر ١٠٠ شناور و قایق بسیجی آمدند و در مجموع ٣٠۴ فروند شناور را در منطقه گسیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سه محور حمیدیه،سوسنگرد و اهواز اقدامات مناسبی انجام شده است، ادامه داد: ٧٠ فروند شناور در سوسنگرد،۶٠ فروند شناور در حمیدیه و ١٧۴ فروند شناور را در اهواز مستقر کردیم که نقاط مختلف این استان را بتوانیم به طور مناسب پوشش دهیم.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه ٨۴ نفر از برادران اهل سنت برای خدمت رسانی در مناطق سیل زده خوزستان حضور موثری داشتند، ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی با 11 مجموعه تخصصی در یادمان شهدای هویزه ایجاد شده است و این بیمارستان بسیار مجهز می‌باشد و 11 متخصص در این بیمارستان به کارگیری کردیم ما تازمان فروکش کردن سیل قطعا در منطقه خواهیم ماند از طرفی مردم هم غیرتمندانه در مناطق سیل زده حضور دارند.

فرمانده نیروی دریای سپاه در ادامه داد گفت: 8 فروند شناور از سوی حشد الشعبی در امداد رسانی ها به کمک ما ارسال شد. فرماندهان نیروهای حشد الشعبی در زمان جنگ تحمیلی در کنار ما و مقابل نیروهای بعثی جنگیدند. در امدادرسانی به سیل زده های استان خوزستان نیروهای حشدالشعبی نقش قابل توجهی داشتند و شناورهای آنان نیز قابل و کارآمد بود کسانی که نسبت به وجود نیروهای حشد الشعبی در خوزستان معترضند یا ناآگاه­ هستند یا وابسته به بیگانگان.

دریادار تنگسیری اظهار کرد: هرچه بیشتر در تحریم قرار بگیریم، صنعت داخلی کشور بالنده تر می شود در نیروی دریایی سپاه عموما تجهیزات و لوازم، تولید داخل است. دشمنان ما آنقدر احمق هستند که نمی دانند با افزایش فشار بر ما، ما بالنده تر می شویم و به سمتی می رویم که نیازمان به دست خودمان تامین شود تحریم ها تاثیری بر آمادگی و توان رزم ما ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره آخرین اقدامات نیروی دریایی سپاه در مقابل قاچاق کالا و سوخت و برخورد با صیادان غیر مجاز گفت: در یک اقدام انقلابی، با صیادان غیرمجاز و کشتی‌هایی که به صورت ترال اقدام به صید ماهی و دیگر موجودات دریایی خلیج فارس و دریای عمان می‌کردند برخورد و صید آن‌ها مصادره شد البته قوه قضاییه در این باره کمک شایانی کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر معضلی به نام کشتی‌های ترال در آب‌های زیر ۲۰۰ متر نداریم و مانعی برای ماهیگیران ایرانی نیست ماهی‌های مصادره شده هم در اختیار مردم بی بضاعت قرار گرفت.

دریادار تنگسیری گفت: در مدت ۲ ماهی که رسیدگی به قاچاق سوخت هم به نیروی دریایی سپاه واگذار شده ۴ کشتی بزرگ و ۷ یدک کش توقیف شده اند. طی این توقیفات حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت حاصل شده. برخورد نیروی دریایی سپاه بیشتر با دانه درشت هاست و برخورد با لنج‌ها و قایق‌ها در شأن نیروی دریایی نیست.

نظرات بینندگان