arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

قرائتی : بی تفاوت ها در برابر سیل منتظران ظهور نیستند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور گفت: کسانی که صحنه های سیل را ببینند اما بی تفاوت از کنار آن بگذرند منتظر واقعی ظهور نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور گفت: کسانی که صحنه های سیل را ببینند اما بی تفاوت از کنار آن بگذرند منتظر واقعی ظهور نیستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز یکشنبه در مراسم جشن نیمه شعبان در امامزاده محمد(ع) شهر کرج با بیان اینکه طبق روایات اسلام کره زمین رافرا می گیرد اظهار داشت: مساله سیلاب و کمک به مردم را باید جدی گرفت.

وی ادامه داد: به این زودی ها کار درست نمی شود، حتی کسانی که توانایی مالی چندانی ندارند با همان توان اندک گامی بردارند تا مشکلات مردم این استان های سیل زده بر طرف شود.

وی اضافه کرد: در مساله سیلاب بچه های مدارس ابتدایی عیدی شان را برای سیل زده ها آوردند، آمادگی باید داشته باشیم، امام زمان(عج) برای عدالت می آید همه باید کمک کنیم، قرآن می فرماید اگر ندارید با همان توان اندک کمک کنید زیرا ممکن است کمک های ما اندک ما برای آنها ارزش داشته باشد.

قرائتی گفت: یک برگ زرد ممکن است کشتی هزاران مورچه شود، این اثر ربانی بر روی سیل زدگان دارد، در زمان جنگ تحمیلی فردی مغز بادام می خواست به جنگ بفرستد، نامه هایی نوشت که اگر نوک بادام ها خورده شده بدانید که قیچی کردم تا مبدا بادام تلخ وارد دهان شما نشود.

وی ادامه داد: این مسایل مهم است، شادی امروز امام زمان(عج) این است که به سیل زده ها کمک کنیم، طبق احادیث سختی ها برای انسان های بد گوشمالی، انسان های مومن امتحان و برای اولیا خداوند ارتقا است.

قرائتی در ادامه اظهار داشت: در جریان سیلاب اخیر آمریکایی ها اجازه ندادند که کمک های بشر دوستانه وارد کشور ما شود، آیا به چنین حکومت و افرادی می توان اعتماد کرد.

وی ادامه داد: جریان اخیر نشان داد که باید تنها به خداوند تکیه اما خودمان نیز حرکت کنیم، امروز که ما منتظر امام زمان(عح) هستیم ، نباید بیکار نشسته بلکه خودمان نیز باید دست به کار شده، چرا که رفتارهای ما می تواند زمینه ساز ظهور باشد.

قرائتی گفت: دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ به دنبال این بودند که اجازه ندهند تا مسلمانان به راحتی زندگی کنند، امروز نیز شاهد تحریم های ظالمانه آنان هستیم اگر چه در طول تاریخ این تحریم ها همیشه وجود داشته است.

وی ادامه داد: در زمان غیبت امام عصر(عج) که گوش به فرمان آن حضرت بوده منتظر خورشید هستیم اما بیکار نخواهیم نشست، مشکلاتی در کشور وجود دارد که مسئولان نسبت به برطرف کردن آنها باید اقدام کنند اما این مشکلات دلیل نمی شود که خودمان نیز دست بر روی دست بگذاریم.

نظرات بینندگان