arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید؛ از قماربازی در شبکه 3 تا پشت پای نفتی هندی ها به ایران و آمار و ارقام هزینه زندگی گران و پرخرج این روزها

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید؛ از قماربازی در شبکه 3 تا پشت پای نفتی هندی ها به ایران و آمار و ارقام هزینه زندگی گران و پرخرج این روزها

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

‏«برنده‌باش» صداوسیما قمار است --- آیت الله مکارم به استفتایی درباره مسابقه تلویزیونی «برنده باش» با اجرای محمدرضا ‏گلزار پاسخ داده که "این کار قمار است و شرکت‌کنندگان مالک آن جوایز نمی‌شوند".‏  روابط‌عمومی‌ برنده‌باش اعلام کرد که فرض مطرح شده در سوال استفتاء کامل نیست و طبیعتاً فرض ناکامل، جایگاه سوال را مخدوش می‌سازد.

هندی ها جا زدند: از جایی غیر از ایران نفت می خریم --- به نوشته بی بی سی، وزیر نفت هند در واکنش به تمدید نشدن معافیت های آمریکا برای خرید نفت از ایران گفته کشورش اماده تامین نیازهای نفتی این کشور از دیگر عرضه کنندگان در بازار انرژی است. هند بعد از چین و کره جنوبی سومین خریدار اصلی نفت ایران است. در این میان،  چین ضمن مخالفت با اقدام جدید امریکا، آن را باعث «افزایش آشفتگی» در خاورمیانه توصیف کرد.

حمله ملخ‌ها به ایران عمدی بود؟ --- رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فائو با اعزام نماینده خود به ایران احتمال عمدی بودن ‏حمله ملخ‌ها به ایران را بررسی می‌کند، گفت: کشورهای همسایه در سال‌های گذشته همکاری بیشتری برای مبارزه با ملخ‌های ‏مهاجم داشته‌اند. حرکت اخیر ملخ ها عمدتا از آفریقا و عربستان آغاز شده است.‏

زنگنه VS ترامپ --- بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفته " رویای به صفر رساندن صادرات نفت ایران هرگز محق نمی شود". او افزوده "آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش منتظر باشند که دود این تصمیم به چشم خودشان برود".

هزینه‌های مردم چقدر بالا رفته است؟ --- در فروردین امسال مردم حدود ۵۰ درصد بیشتر از همین ماه در سال گذشته برای تامین کالا و خدمات خود هزینه کردند.گروه گوشت قرمز و سفید با ۱۱۶ درصد و گروه گوشت قرمز و ماکیان با ۱۱۷ درصد و همچنین سبزیجات با ۱۵۷ درصد بالاترین تورم را در فروردین امسال نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.  مردم برای مسکن ۲۴.۸ و اجاره ۲۸.۷ در ماه ابتدایی امسال بیش از ماه مشابه سال قبل هزینه کرده‌اند. اما در بخش خدمات حمل و نقل با ۵۲.۵، مبلمان و لوازم خانگی با ۸۰.۱ و همچنین تفریح و سرگرمی با ۷۲ درصدجزو گروه‌هایی هستند که تورم بالایی داشته‌اند.

پیام اروپا به ایران در میانه ی افزایش فشارها --- وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده: "اینستکش که به جریان افتاده در حال پیشرفت خوبی است. ایران هم به نوبه خود باید بطور متقابل در این زمینه پیشرفت کند."

چرا ترامپ می خواهد ایران از برجام خارج شود؟ --- یک دیپلمات اروپایی به المانیتور گفت: فکر می کنم هدف دولت امریکا از افزایش فشارها بر تهران این است که ائتلافی جهانی علیه ایران تشکیل دهد و در این راستا، در تلاش است که تهران را مجبور به خروج از برجام کند. بعلاوه، علی واعظ عضو ارشد گروه بین المللی بحران معقتد است که دولت ترامپ تحت فشار زمانی برای به شکست کشاندن برجام است، چراکه نمی خواهد بندی از برجام که به موجب آن، در اکتبر 2020، تحریم تسلیحاتی ایران رفع می شود، رخ دهد.

شکست استقلال مقابل الهلال عربستان ---کار سخت آبی‌ها. از هفته چهارم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا استقلال در ابوظبی ۰-۱ به الهلال عربستان باخت. استقلال به این ترتیب ۴ امتیازی شد و در رتبه سوم گروه قرار گرفت. 

بهمن کشاورز از دنیا رفت --- کشاورز وکیل و حقوقدان سرشناس ایرانی روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت بر اثر ایست قلبی در بیمارستان مهراد تهران درگذشت. او در فضای عمومی با دادگاه غلامحسین کرباسچی، شهردار تهران، بیشتر شناخته شد.

مجلس ایران حزبی شد–- مجلس جزئیات «استانی» و «تناسبی» شدن انتخابات پارلمان را تصویب کرد. بر این اساس، تعداد ‏کرسی‌های فهرست‌های احزاب، جبهه‌ها و نامزد‌های مستقل بر اساس درصد آرای آن‌ها مشخص می‌شود. نامزد‌ها حداقل باید ۱۵ ‏درصد آرای کل را به دست آورند، در غیر این صورت، انتخابات به دور دوم می‌رود. همچنین آرای هر نامزد، جمع آرای فردی ‏او با آرای فهرستی است که نام او در آن قرار دارد.‏

گرجستان به ۳ هزار ایرانی «ورود ممنوع» نشان داد - وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که با ورود شش هزار و ۴۰۰ نفر ‏خارجی به خاک این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ مخالفت شده است که نیمی از آنها اتباع ایران بودند.

خبرهای آقای سخنگو؛ از شکایت سپاه علیه سعید قاسمی تا پایان محاکمه برادر رئیس جمهور– سخنگوی جدید قوه قضاییه گفت که سپاه و هلال احمر از ‏سعید قاسمی شکایت کرده اند. قاسمی پیشتر مدعی شده بود او در بوسنی با لباس هلال احمر به مجاهدین آموزش ‏نظامی می داده. اسماعیلی همچنین از پایان محاکمه حسین فریدون و آزادی محمدعلی طاهری خبر داد و گفت که پرونده عیسی ‏شریفی، قائم مقام قالیباف در شهرداری، در دادسرای نظامی است. او همچنین گفت که تاکنون بدهی حسین هدایتی پرداخت نشده.‏

موشک جواب موشک! - وزیر دفاع سریلانکا گفته تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، انفجار‌ها در این کشور ‏در پاسخ به حمله کرایست‌چرچ در نیوزیلند بوده است. حملات تروریستی و انفجار‌های روز یکشنبه ۳۲۱ کشته و بیش از ۵۰۰ ‏زخمی بر جای گذاشته است. حمله سریلانکا در جشن مسیحیان رخ داد و حمله نیوزیلند نیز علیه مساجد مسلمانان طرح ریزی شده ‏بود.‏

پول خرد، جریمه ایران مال! – علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با وجود تخلفات گسترده ایران مال تهران گفت: ‏جریمه نقدی ایران مال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که عمده تخلف ایران مال مربوط به حذف پارکینگ بوده است!‏

نظرات بینندگان