arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

واکنش هند به عدم تمدید معافیت‌ از تحریم نفتی ایران: ما به خوبی خود را برای مواجهه با تأثیرات این تصمیم آماده کرده‌ایم

سخنگوی وزارت امورخارجه هند در پاسخ به سوالات درباره تصمیم اخیر دولت آمریکا برای توقف اعطای معافیت از تحریم‌های ایران گفت که دهلی از اخبار مربوط به عدم تمدید این معافیت‌ها مطلع شده است.ما به خوبی خود را برای مواجهه با تأثیرات این تصمیم آماده کرده‌ایم. وزارت نفت و گاز طبیعی (هند) بزودی بیانیه‌ای در همین راستا منتشر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش هند به عدم تمدید معافیت‌ از تحریم نفتی ایران: ما به خوبی خود را برای مواجهه با تأثیرات این تصمیم آماده کرده‌ایم

وزارت امورخارجه هند اعلام کرد که دهلی خود را برای مواجهه با تأثیرات تصمیم آمریکا در تمدید نکردن معافیت از تحریم‌های نفتی ایران آماده کرده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امورخارجه هند در پاسخ به سوالات درباره تصمیم اخیر دولت آمریکا برای توقف اعطای معافیت از تحریم‌های ایران گفت که دهلی از اخبار مربوط به عدم تمدید این معافیت‌ها مطلع شده است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه هند، وی ادامه داد: ما به خوبی خود را برای مواجهه با تأثیرات این تصمیم آماده کرده‌ایم. وزارت نفت و گاز طبیعی (هند) بزودی بیانیه‌ای در همین راستا منتشر کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه هند تصریح کرد: دولت به همکاری با کشورهای شریک خود، شامل آمریکا برای یافتن راه‌های ممکن تأمین نیازهای مشروع هند در حوزه انرژی و منافع امنیت اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دیگر هیچ کشوری را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف نمی‌کند. بنابراین معافیت‌های نفتی ایران که ابتدای ماه مه پایان می‌یابد، تمدید نخواهد شد.

چین نیز ازجمله کشورهایی است که به دلیل واردات نفت از ایران به شدت نسبت به این اقدام آمریکا و در مجموع، تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن معترض است. وزارت امورخارجه چین امروز اعلام کرد که به‌طور رسمی به آمریکا به دلیل این تصمیمش اعتراض کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین با تاکید بر اینکه روابط تجاری تهران و پکن در چارچوب قوانین بین‌المللی و مشروع است از آمریکا خواست تا به منافع و نگرانی‌های چین احترام بگذارد و تصمیمی نگیرد که منافع پکن را به خطر می‌اندازد.

نظرات بینندگان