arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

مشاور اسد: به اخبار رسانه‌ها توجه نکنید؛ هماهنگی سوریه، روسیه و ایران در سطح عالی قرار دارد / مسکو و تهران از روابط خود با آنکارا برای پیشرفت پرونده سوریه استفاده کنند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که اگر روسیه و ایران بتوانند از روابط خود با ترکیه برای خدمت به پرونده سوریه استفاده کنند، دمشق از این امر استقبال می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که اگر روسیه و ایران بتوانند از روابط خود با ترکیه برای خدمت به پرونده سوریه استفاده کنند، دمشق از این امر استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که برای حضور در نشست مجمع همکاری بین المللی طرح "کمربند و جاده" به چین رفته است، گفت که دعوت از سوریه برای حضور در این نشست سران یک چالش مهمی برای تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه سوریه و ایران به حساب می‌آید.

وی گفت که جاده ابریشمی وجود نخواهد داشت؛ اگر این جاده از سوریه، عراق و ایران عبور نکند.

شعبان خاطرنشان کرد، اگر کمک برخی از کشورهای عربی به ایالات متحده نبود، آمریکا نمی‌توانست آنچه را که انجام می‌دهد، به انجام برساند. برخی از عرب‌ها در انزوا زندگی می‌کنند و به این مساله توجه ندارند که جهانیان از جبهه ایالات متحده خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد که اقدامات ایالات متحده، نتیجه منفی را برای خود آن خواهد داشت. شعبان گفت که نیروهای آمریکایی زنان و کودکان را در اردوگاه الرکبان بازداشت کرده و از تروریست‌ها در التنف حمایت می‌کنند.

شعبان با بیان اینکه ترک‌ها به توافق آستانه در مورد ادلب پایبند نبوده، تاکید کرد که دمشق هیچ ذره‌ای از خاک خود را رها نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که اگر برادران روس و ایرانی بتوانند از روابط خود با ترکیه برای خدمت به پرونده سوریه استفاده کنند، دمشق از این امر استقبال می‌کند.

این مقام سوری عنوان داشت که مردم سوریه در مقابل مشکلات اقتصادی صبر خواهند کرد، همانطور که در جنگ علیه تروریسم صبر پیشه کردند.

وی تاکید کرد که موضع‌ سوریه و روسیه در قبال حمایت ایالات متحده از تروریست‌ها در پایگاه التنف و شرق سوریه و بازداشت سوری‌ها در اردوگاه الرکبان یکپارچه است.

شعبان هماهنگی سوریه، ایران و روسیه را ممتاز خوانده و خواهان بی توجهی به آنچه که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، شد.

نظرات بینندگان