arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

معاون وزیر علوم: با لغو برنامه های مجوزدار در دانشگاه ها برخورد می کنیم

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه، گفت: ما به دنبال رشد سیاسی دانشجویان و مخالف سیاست زدگی و برخورد خلاف قانون در دانشگاه ها هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه، گفت: ما به دنبال رشد سیاسی دانشجویان و مخالف سیاست زدگی و برخورد خلاف قانون در دانشگاه ها هستیم.

غلامرضا غفاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سطح فعالیت های فوق درسی دانشجویان مطلوب است، اما ایجاد نشاط بیشتر در دانشگاه ها نیازمند فعالیت حداکثری دانشجویان و تشکل ها در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.
معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: هر فعالیت فوق برنامه درسی دانشجویان و تشکل های دانشجویی که در چارچوب قوانین باشد، مورد تایید است و نباید از آن جلوگیری شود.
وی ادامه داد: برنامه هایی که در چارچوب قوانین و مقررات است و با هنجارهای جامعه مشکلی ندارد، باید اجرایی و حتی از طرف دانشگاه نیز به آنها کمک شود.
غفاری در پاسخ به سوالی در مورد برخورد معاونت فرهنگی نسبت به لغو برنامه های فوق درسی دانشجویان یا تشکل ها در برخی از دانشگاه ها، تصریح کرد: اگر در دانشگاهی از اجرای برنامه ای که مجوز داشته و در چارچوب قواعد و قوانین بوده، جلوگیری شود، باید دانشجویان به معاون فرهنگی اطلاع دهند. در این صورت قطعا معاونت فرهنگی به موضوع ورود و با افراد متخلف برخورد می کند.
وی ادامه داد: معاونت فرهنگی تاکنون هر موردی را که درباره جلوگیری از برنامه های دانشجویان گزارش شده بررسی و پیگیری کرده است.
معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: فضای دانشگاهها از نظر فعالیت های سیاسی نیز مطلوب است و انتظار می رود دانشگاه و دانشجویان بیش از این در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند.
پیش از این نیز غفاری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: قوانین فعالیت فوق درسی دانشجویان نیاز به بررسی دارد و در برخی موارد که برای فعالیت آنها ایجاد ترمز و موانع می کند، باید بازنگری شود.
به گفته وی بخشی از وظیفه دانشگاه بستر آفرینی و ایجاد زمینه ای است تا دانشجویان نقش مورد انتظار خود را ایفا کنند.

نظرات بینندگان