arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ظریف در گفتگو با «المانیتور» خبر داد:

نامه ی نماینده ویژه ترامپ به دولت ایران / گفته بود «لطفا زندانیان ما را آزاد کنید» / انتظار دارند که تهران دست به اقدامات یکجانبه بزند

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد کاندیداهای دموکراتی که گفته اند به برجام بر می گردند، گفت که تهران نمی تواند به آن اتکا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامه ی نماینده ویژه ی ترامپ به دولت ایران / گفته بود «لطفا زندانیان ما را آزاد کنید» / انتظار دارند که ایران دست به اقدامات یکجانبه بزند

لارا روزن در المانیتور نوشت: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران تایید کرد که او نامه ای از سوی رابرت اُ برایان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امورد گروگان ها دریافت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است:  ظریف درحالی این خبر را تایید کرد که او پیشتر پیشنهاد تبادل زندانیان را مطرح کرده بود و گفته بود اجازه مذاکره دارد.

او در پاسخ به سئوال المانیتور که ایا نامه ای از سوی اُ برایان دریافت کرده اید، گفت که وجود چنین نامه ای را تایید می کند اما گفت که متن آن یک طرفه بوده است.

ظریف در ادامه گفت: این نامه پیشنهادی در بر نداشت. می خواهید بدانید چه گفته بود؟ گفته بود لطفا آزاد کنید.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: جریان فکری در واشنگتن از ما انتظار دارد که دست به اقدامات یک جانبه بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: میز مذاکره سر جای خود است. ما آن را ترک نکردیم، آمریکا آن را ترک کرده است.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد کاندیداهای دموکراتی که گفته اند به برجام بر می گردند، گفت که تهران نمی تواند به آن اتکا کند.

وی بیان داشت: ما نمی توانیم بر انچه دو سال دیگر اتفاق می افتد، اتکا کنیم. ما نمی دانیم سیاست دولت جدید چه خواهد بود، دموکراتیک باشد یا جمهوریخواه.

ظریف همچنین هشدار داد که او بر این باور است که جان بتولنون می خواهد خواسته ترامپ برای دوری از مداخله ی هزینه ساز دیگری در خاورمیانه را زیر سئوال ببرد.

نظرات بینندگان