arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

پوتین: امیدوارم عربستان برای جبران کاهش صادرات نفت ایران، میزان تولید خود را افزایش ندهد

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که عربستان برای جبران کاهش احتمالی صادرات نفت ایران، تولید خود را افزایش ندهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که عربستان برای جبران کاهش احتمالی صادرات نفت ایران، تولید خود را افزایش ندهد.

به گزارش شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری در پایان همایش «یک کمربند، یک راه» در شهر پکن، پایتخت چین، افزایش تولید نفت عربستان سعودی را بعید دانسته و یادآور شد که این ریاض بوده که از مسکو درخواست کرده به توافق جهانی میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC) و دیگر کشورهای تولیدکننده غیر عضو در سازمان برای کاهش تولید نفت با هدف حفظ تعادل قیمت در بازارهای جهانی موسوم به «اوپک+» دعوت کرده است.

پوتین در این باره اظهار داشت: ما در چارچوب اوپک+ دارای یک توافق هستیم و بدان پایبند می باشیم؛ هیچ گونه اطلاعاتی در این رابطه نیز نداریم که عربستان و دیگر اعضای اوپک آماده خروج از این توافق باشند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که عربستان به درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش تولید نفت خود با هدف جبران کاهش احتمالی صادرات نفت ایران در پی عدم تمدید معافیت کشورهای خریدار، پاسخ مثبت ندهد.

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود نیز تصریح کرد: هیچ کس خواهان محدودیت و جنگ تجاری نیست به جز آنهایی که چنین قوانینی را وضع می کنند و به اعمال تحریم روی می آورند؛ همگان صد در صد می دانند که چنین اقدامات و محدودیت هایی به اقتصاد جهانی آسیب می رساند و رشد آن را متوقف می کند.
رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که در صورت لزوم، کشورش آماده تامین نیازهای چین و دیگر کشورهای جهان می باشد.

منبع: شفقنا

نظرات بینندگان