arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

حزب‌الله لبنان: ملت عراق هيمنه آمريكا را شكست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حزب‌الله لبنان با صدور بيانيه‌اي به مناسبت عقب‌نشيني نيروهاي آمريكايي از خاك عراق اين موضوع را پيروزي تاريخي براي ملت عراق توصيف كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در بيانيه حزب‌الله لبنان آمده است: ما به ملت صبور و مقاوم عراق در برابر اشغالگران آمريكايي به دليل اين پيروزي تاريخي‌شان تبريك مي‌گوييم.

در ادامه اين بيانيه آمده است: اين پيروزي كه دستاورد هزاران تن از شهيدان و مجروحان فداكار است، الگويي براي تمام ملت‌هاي مظلوم جهان در رويارويي با نيروهاي مستكبر به شمار مي‌آيد.

در بيانيه حزب‌الله لبنان تاكيد شده است: تكيه ملت عراق بر خداوند و مقاومت و مبارزه آنها با ظلم و تجاوز باعث شد، طي هشت سال به دستاورد بزرگي دست يابند دستاوردي كه امت ما تا نسل‌ها به آن افتخار خواهد كرد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: ملت عراق هيمنه آمريكا را كه مي‌خواست با اشغال عراق اين كشور را به دوره ضعف و نابودي وارد كند، شكست.

در بيانيه حزب الله لبنان تاكيد شده است: اميدواريم كه ملت و دولت عراق بتوانند به نقش پيشرو خود در جهان عرب و اسلام آن طور كه شايسته آنها است، عمل كنند. ملت عراق در مرحله كنوني بايد وحدت پيشه كند و نسبت به توطئه‌هاي دولت آمريكا و تلاش‌هاي آن براي ايجاد شكاف و فتنه هوشيار باشد.

در اين بيانيه تاكيد شده است: ملت عراق نيروهاي اشغالگر آمريكايي را مجبور كرد تا سرافكنده از خاك عراق عقب‌نشيني كنند. اين پيروزي بيانگر شكست يك نيروي قدرتمند و سركش در برابر خواست و اراده ملت مقاوم عراق است كه با اشغالگري مخالفت كرده و تمام تلاش خود را براي آزادسازي سرزمينشان به كار بستند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: پيروزي ملت عراق بعد از پيروزي ملت‌هاي لبنان و فلسطين در سال 2006 و 2008 در برابر نيروي قدرتمندي مانند اسرائيل كه گفته مي‌شد، شكست‌ناپذير است، انجام شد.

حسين الموسوي، عضو فراكسيون وفا به مقاومت وابسته به حزب‌الله لبنان نيز عنوان داشت: ملت عراق در بيرون راندن اشغالگران آمريكايي از عراق و بازگرداندن حاكميت كشورشان پيشگام هستند.

وي در ادامه افزود: اين عقب‌نشيني يك شكست است و مرحله جديدي را در ايجاد تعادل ميان قدرت‌هاي منطقه آغاز كرده است.

الموسوي همچنين تاكيد كرد: گزينه مقاومت توانست طرح و نقشه‌هاي آمريكا كه با هدف ضربه زدن به امت عربي و اسلامي انجام مي‌شد، با شكست روبه‌رو كند.

وي در ادامه افزود: آمريكا در حالي از عراق عقب‌نشيني مي‌كند كه شهرها و روستاها را از بين برده و ذخاير اين كشور را به غارت برده است.
نظرات بینندگان